foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


4 posters

    Hajputrådu!

    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Hajputrådu! Empty Hajputrådu!

    Inlägg  lurräven ons maj 25, 2011 5:42 pm

    Två månader grabbar, time to get this train rollin'!

    Hur såg det ut sist vi spelade, vad hände egentligen? Ser denna tråd som ett sätt att förbereda spelet så att halva första speltillfället inte handlar om att reda ut vad som hänt och självklart för att alla ska bli extra pepp!

    Vad jag minns:
    • Jag och Jesper befriar snälla systrar.
    • Inkvisitor bossar.
    • Alex och Micke kommer till tempel och slåss mot tempelvakter. De sätts sedan i finkan tillsammans med Jesper.
    • Jag snackar lite med inkvisitorn och hamnar även jag i finkan.
    • Stämningen är lite sådär i finkan, vem kan man lita på?
    • Jag hämtas för att tala med inkvisitorn. Fara vilar än över templet, inkvisitorn är döende, han ger mig en nyckel. Det ska finnas en(?) nyckel till, vilken kan låsa upp klostrets skatt.
    • Jag invokar the power of Alum Hem(sp?) och tar således över klostret.
    • Vi börjar utreda systrar för att finna vilka som är lömska!
    • Micke och Alex som hamnat på dålig fot med Tempelriddarbossen lämnar klostret men finner ut att hela området är förseglat i vad vi uppfattar som en gudomlig bubbla, situation är en prövning.
    • Klosterhelgon Una Solskens grav har varit öppen! Vi finner spår som leder till ond syster!
    • Vi finner ut att de lundar som omgärdar klostret kan vara fokuspunkter för illdåd. Vi undersöker! Ceneiskt bakhåll och demoniska ritualer! Med Sidurs faktiska ingrepp lyckas vi övervinna motståndet!
    • Vi tar oss tillbaka för läkevård och understöd i form av vakter och prästinnor.
    • Vi cleansar en lund och på vägen till nästa visar flera av prästinnorna och tempelvakterna sina rätta former och en våldsam strid bryter ut! Mäktiga demoner möter kallt stål men det ser inte ljust ut för oss, Alex tar en hel del stryk och utdelar mäktiga hugg innan han faller för upprepade demoniska anfall.
    • Jag utför någon slags blodsritual över Alex. Jag verkar bli om möjligt, ännu svagare, vänsterhanden tycks konstant blöda. Alex vaknar till liv.
    • Vi cleansar resten av lundarna(?), innan vi återvänder till templet.
    • Jag är lite instabil och eldattacker ligger som ett konstant hot över allt och alla.
    • Vi misstänker att elakingarna kan finnas på ett värdshus (tack vare en lapp vi hittat?)
    • Vi går dit och spöar några dörrvakter innan vi går in badass style...


    Vad har jag missat? Henke får gärna fylla ut viktiga detaljer som vi borde minnas men som 2 månader spolat bort...

    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Hajputrådu! Empty Utveckling

    Inlägg  Vindmusen ons maj 25, 2011 7:37 pm

    Lundarna var också befläckade av människooffer, vilka var av respektive ålder och kön. Det fanns också tecken på nekromanti vid lundarna.

    Lars Gran (en av borgarna) ledde folkmassan upp till Klostret och efter mycket diskussion lät ni dem komma in (har jag för mig).
    Ni fick en handout om "Rakulich", vilket ni inte riktigt vet vad det är, men G antog att det hade med liknande föremål som ni fann i ruinen i Remvann. Ceneierna verkar vara ute efter detta föremål.
    Knut lever men är svårt sargad...

    Ni har indoktrinerat Syster Hanna och lille Syster Para om den rätta vägen (Bränn alla misstänkta Smile).

    Dvärgen har hamnat i Kyrkans tjänst och verkar benhård över hierarkin som han måste följa hädanefter.

    Det ryktas om att älvfolk har orsakat sattyg i Byn Kassell och det har gått så långt att uppviglade bybor sprungit iväg för att bränna ner Häxan i skogen (druiden Julo). Ni hade dock viktigare saker för er än att bry er om hennes hälsa.

    Det är vad jag minns just nu.

    /Henrik
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  lurräven ons maj 25, 2011 7:46 pm

    Vindmusen skrev:Lundarna var också befläckade av människooffer, vilka var av respektive ålder och kön. Det fanns också tecken på nekromanti vid lundarna.

    Lars Gran (en av borgarna) ledde folkmassan upp till Klostret och efter mycket diskussion lät ni dem komma in (har jag för mig).
    Ni fick en handout om "Rakulich", vilket ni inte riktigt vet vad det är, men G antog att det hade med liknande föremål som ni fann i ruinen i Remvann. Ceneierna verkar vara ute efter detta föremål.
    Knut lever men är svårt sargad...

    Ni har indoktrinerat Syster Hanna och lille Syster Para om den rätta vägen (Bränn alla misstänkta Smile).

    Dvärgen har hamnat i Kyrkans tjänst och verkar benhård över hierarkin som han måste följa hädanefter.

    Det ryktas om att älvfolk har orsakat sattyg i Byn Kassell och det har gått så långt att uppviglade bybor sprungit iväg för att bränna ner Häxan i skogen (druiden Julo). Ni hade dock viktigare saker för er än att bry er om hennes hälsa.

    Det är vad jag minns just nu.

    /Henrik

    A just. Vi släppte in de under vad vi hoppades var kontrollerade former, under uppsikt av tempelvakter.

    Tror jag har rätt bra koll på läget nu.
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  Lehtinen tis maj 31, 2011 5:18 pm

    Har inget att tillägga, verkar som ni har fått med allt.
    Men hade vi inte med oss en tredje syster hela tiden?
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 42
    Ort : Katrineholm

    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  Flychten ons jun 01, 2011 12:26 pm

    När systrarna/tempelvakterna attackerade oss mellan lundarna va tempelvakts kaptenen med då eller inte?
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  Lehtinen ons jun 01, 2011 12:50 pm

    Hon var inte med, det var väl vice kaptenen som var badwomen?
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  lurräven ons jun 01, 2011 2:44 pm

    Lehtinen skrev:Hon var inte med, det var väl vice kaptenen som var badwomen?

    Yup, det var hon som var ärkeond! /slash tokfarlig!
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  Lehtinen ons jun 01, 2011 3:06 pm

    Men hade vi inte en tredje syster med oss, en äldre syster?
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  lurräven ons jun 01, 2011 3:07 pm

    Lehtinen skrev:Men hade vi inte en tredje syster med oss, en äldre syster?

    Mjo, vill minnas att det var ett helt gäng med ut till lundarna varav några visade sig vara dummingar.
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  Lehtinen ons jun 01, 2011 3:12 pm

    Hon som blev nya abbedissan, dom tre systrarna, och sen massor med ondingar var väl med?

    Sponsored content


    Hajputrådu! Empty Sv: Hajputrådu!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: fre mar 29, 2024 8:17 am