foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


5 posters

    Downtime 1 (1197-1199)

    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  lurräven ons aug 10, 2011 1:36 am

    Henry stannar tillfälligt i Vienne och övriga reser tillbaka till Calai.

    Överskådlig cainitepolitik
    Alexander, barn-prinsen av Paris försattes i landsflykt när hans childe Geoffroi du Temple tillsammans med Salianna tog över Paris. Detta skedde strax innan Mikaels karaktär invigdes.

    Monarker
    Salianna, Toreador Queen of Love.
    Mithras of London, Ventrue monarch of Avalon
    Hardestadt, Ventrue High Lord of the Fiefs of the Black Cross
    Montano, Lasombra Lord of the Western Mediterranean
    Michael, Toreador Patriarch of Constantinople
    Vladimir Rustovich. Tzimisce warlord, Voivode of Voivodes
    Japeth of Anatolia, Cappadocian head scholar

    I Iberia styr Sylvester de Ruiz, vassal åt Montano.

    Ni hör talas om "the Usurpers". Transylvanska mystiker som tydligen jagar ner Salubris, vilka talas om som demondyrkare. Ibland nämns dock Salubris som nobla. Hur som helst så träffar ni knappast någon Salubri som kan bekräfta varken det ena eller det andra. Dessa ur klan Tremere håller på och etablera sig i vampyrsamhället men har inledande låg status.

    Mänsklig politik
    De senaste åren så har flertalet konflikter utspelat sig mellan Frankrikes kung och de olika britiska monarkerna. Med start av uppluckringen av det Angevinska Empiriet (Storbritannien med europeiska fastlandsägor), vann den franska kungen stora segrar. I januari 1199 så sluts ett femårigt fredsavtal mellan Frankrikes kung och Richard Lejonhjärta.
    Ni känner tydligt av att en nytt korståg är anstundande. Föraktet för muslimerna och deras innehav av Jerusalem kommer troligen vara katalysatorn inom kort.

    Ludvig
    Fullmånen bjuder inte på några nya mysterier. Den fallne Ultor tycks komma från Konstantinopel.

    Om du forskar vidare i detta, vilket tar tid får du reda på följande:


    Vagnsreparatörern är livrädd när ni/du kommer tillbaka. Han svär att en hemsk figur tvingade honom att sabotera er vagn. Efter lite lirkande kan det vara troligt att det var flickan (rödhårig ghoul) i skydd av mörker som gjort detta.
    Du kan absolut sätta stopp för det hemska barnmissbruket. Men vad vill ni uppnå med detta? Det är en ganska svår process.
    Du och Fernao behandlas artigt om än tydligt som utbölingar när ni framför respektive ursäkt. Tillställning har dragit åt sig mycket gäster.

    Luc
    Pedofilhärvan tycks ha nästlat sig djupt bland Calais avskum. Under några av dina besök ser du saker du antagligen helst glömmer. Grymheten och råheten för tankarna till vilda djur.

    Under ett av dina besök ser du en tiggarpojke du tidigare sett. Han står på alla fyra och har en grymtande man bakom sig. Du kan höra hur pojken skrattar ljust och glatt. Det tar ett par ögonblick innan mannen skriker i panik och smärta. Han ryggar tillbaka och du ser bara kött och blod där hans kön en gång varit. I samma ögonblick hör du ytterligare ett skrik och panik sprider sig genom husets övervåning. Du hinner även se tiggarflickan som varit tillsammans med pojken tidigare. Hon tuggar på något och är blodig om munnen.

    Det verkar som om Ludvig kan stänga ner verksamheten men huruvida rättmätiga straff kan utmätas är oklart.

    Din försök att få reda på något om barnen eller närma sig är fruktlösa. Din samtal med prins Larloch, utmynner i följande ytrande av prinsen: Du kan se mig som barnens fader.

    Inom kort från det att ni anlänt från Vienne blir du kontaktad av en man som säger sig vara anlitad av kyrkan. Han undersöker försvinnandet av ett barn som funnits i ett nunnekloster. Tydligen har flickan försvunnit och enligt uppgifter har du haft viss intresse i det här barnet. Du kan konstatera att barnet kidnappats och att inga synbara spår står att finna. Du lägger dock märket till att det är flera som tycks söka efter detta barn. Utöver mannen som närmade sig dig, så stöter du på en ung välklädd man som ställer dolda frågor. Jag utgår ifrån att du snokar lite...

    snok:

    I sällskap med Fernao får du uppleva en främmande kultur och även träffa den syndigt vackra Adora Mohini Esmeralda. I hennes nyvunna domän tilltalas hon Emperatriz. Den morstyrda staden Seville är hemmet för cainiter som inte tillhör någon av de större cainitstyrda områdena. Till en början tycks det som om henne och ni, efter att hon uppmanat er, är där för att underminera det moriska styret.

    Hon säger att hon fått sitt blod av Zapathasura och att denna existens lyder mot sitt slut. Därför är det viktigt att hon och hennes följe kan möta världens slut på ett sätt som möjliggör en pånyttfödelse. Hon verkar mera intresserad av sina childes och andra göromål än det moriska styret. Dock säger hon att hon gärna ser att "den store Fernao" driva tillbaka morerna. Fernao har helt klart skaffat sig ett rykte som hans Sirè tycks beundra.

    Ibland får du intrycket av att denna Esmeralda nästan verkar samla ihop "pjäser" till sitt dockhus. Hon omger sig av ovanliga och intressanta personer. Hennes senaste ögonsten är en ung flicka som enligt henne är en dotter och henne själv pånyttfödd, på samma gång. Det tycks som hon lär upp denna flicka för att styra.

    Exakt vilken ålder eller generation hon har delger hon inte. Men det verkar sannolikt att hon är av potent blod och äldre än åtminstone din bror. Hon är helt klart exotisk och måste ha färdats långväga för att komma hit. Deras klan kallas för "Ravnos". En synnerligen ovanlig klan vars rykte knappast matcher din erfarenhet av de.

    Iberia är intressant. Men det är väldigt orolig region särskilt för dig som inte tillhör någon tydlig fraktion. Innan årsskiftet 1197-1198 skickas du hem. Esmeralda ska resa bort med sina childes.

    Paris är ett ljusspel i en annars dyster värld. Festerna och folket livar upp dig. Du förstår att Matriark Salianna är besviken på dig och din bror. Hon beklagar sig över hennes nycker och infall som kom att leda till er bådas omfamning. Det hon för stunden tyckte sig se är borta. Om du fortsätter i din strävan så låter hon dig träda i tjänst som munskänkare åt Paris prins. I effekt kan det leda till att du blir din Sirés ögon och öron i domänen. I övrigt kommer dina val av xp-spendering styra hur er relation ser ut och vilken information du kan få. She be a harsh mistress.

    Din Grandsirès mål är uttalat att skapa "Himlen på Jorden". Detta verkar primärt ske genom skapandet av vackra ting och uppmuntrandet av att agera hedersamt. Han visar sig sällan och de som ser honom förvandlas allt som oftast till gråtande vrak som sedan ägnar sina liv åt att fullfölja hans dröm.

    Henry
    Du hinner översätta de två första böckerna. I förtroende berättar Lamona om sin klantillhörighet. Hon är medvetet om klan Tremeres rykte och hoppas att hon förtjänat er respekt. Det verkar som om hon verkar i området för att stärka sin klans ställning. Utöver dina upptäckter och skrifterna så verkar hon inte finna ut så mycket mera än vad du delger. Hon kan berätta att hon tror att det händelseförlopp som utspelar sig placeras till senast 1000 f. Kr.

    Du lyckas hitta en familj åt flickan. Exakt hur du förmår de att ta sig an ett främmande barn får du skriva.

    Fernao
    Din Siré har flyttat till staden Seville och tagit namnet Adora Mohini Esmeralda. Staden är för tillfället i händerna på morerna. Hon är glad att se dig och våldför sig på dig tills hennes törst är släckt. Du får träffa din nyblivna syster. Hon är inte mera än en flicka och heter Priscila. Tillsammans med Luc spenderar ni lite tid i staden.

    Vid årsskiftet berättar din Siré att hon ämnar fira sin födelsedag och tillsammans reser ni till staden Carmona. Utöver romerska lämningar finns ett stort palats här. Ni tas emot av palatsets herre och det visar sig att din Siré har honom i sin ägo. En ståtlig fest anordnas. Inga cainiter är inbjudna, förutom dig och din syster. Ett par familjer kommer, av varierande bakgrund. Allt är väldigt trevligt med ett undantag. Mitt i presentöppningen stormar det in en väldigt gammal man. Han pekar på Juvelin och utbrister "Din helvetets mara, jag ska rensa din själ en gång för alla!". Han blir snabbt utkastad. Då du skyndsamt söker rätt på mannen så kan du se honom döendes precis utanför palatsets portar. Han spärrar upp ögonen när han får syn på dig och ur blodtäckta läppar viskar han "Du med Fernao... inte åldrats en dag... precis som din mor... ni...ni...ni är djävulens tjänare. Jag förbannar er... vid Gud, den kropp ni tagit ska aldrig bli er. Måtte min brorson finna frid... Med en suck sluter han sina ögon och silverkorset kring hans hals tycks lysa. Det är först som Juvelin kommer till dig som du kan släppa blicken från korset. Hon hävdar att det är en vampyrjägare, vars familj tragiskt förlorats för honom.

    Hon är väldigt nöjd åt sin present och hoppas kunna läsa fortsättningen så småningom. Hon reagerar på namnet Zao-Lat och berättar att han gick i lära i hopp om att bli en "Wan Xian". Eller det är vad legenderna säger. Enligt henne hade han inget i öst att göra. Din syster tycks till en början oförstående till din gåva men lyser upp efter att Juvelin viskat i hennes öra. Hon dricker blodet tillsammans med dig och tackar dig för det var tydligen väldans gott.



    Senast ändrad av lurräven den tor aug 18, 2011 5:52 pm, ändrad totalt 10 gånger
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 42
    Ort : Katrineholm

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Flychten tor aug 11, 2011 3:03 pm

    Som tidigare har sagts så åker jag tillbaka till Vienne efter två veckor för att lämna en klänning och se om några nya tecken efter den försvunne vampyren kommit upp till ytan när den andra fullmånen på månaden är. Passar även då på att kolla om ghoulen som blev dödad har/hade någon familj eller på annats sätt några som va i beroende position till honom (om så är fallet tänker jag försöka i det dolda hjälpa dem).

    På resan tillbaka passar jag även på att samtala med vagns reperatören för att försöka få reda på vem som legat bakom sabbotaget på min vagn.

    I Calai börja jag arbeta med att få bort stället där barnmissbruket är. Passar även då på att stärka mina positioner inom den mänskliga delen av stadens styre.

    Efter två månader så åker jag tillbaka till Vienne för att be om ursäkt för den fadäs jag orsakat. Ser även till att Fernao är närvarande.

    I övrigt så lever jag livet som vanligt med fester och affärer. Så fort Henry lyckats översätta en ny del av böckerna så försvinner jag in i mina egna tankar kring texten i en natt eller två för att sedan återvända till det vanliga.

    Tar på mig mer och mer ansvaret för Calais elysium tillställningar också även om det fortfarande är Fredrich von Austberg som officielt står för dem.

    Kontaktar även Salianna för att informera om det jag gjort den närmaste tiden och förklara fadäsen som hände nere i Vienne. När jag ändå pratar med henne försöker jag få mer information om Japeth och frågar henne om hon kan fixa en audiens med honom åt mig. Jag tassar även runt på tå om hon vet något om Golconda.


    Senast ändrad av Flychten den sön aug 14, 2011 6:17 pm, ändrad totalt 1 gång
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Förfrågan!

    Inlägg  Vindmusen tor aug 11, 2011 3:23 pm

    Hur påverkas vampyrer av att staterna krigar emot varandra? Om jag erinrar rätt började england och frankrike att kriga emot varandra 1199... Är det vampyrerna som orsakar sådant i WOD eller är det något som kan ske på grund av människornas initiativ? Hur påverkas Calai av dessa stridigheter?
    Vart ligger lojaliteterna i gruppen, främst en fråga till Jesper! Tillhör Henry Avalon eller kärlekens hov...



    /Henrik
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Ralph tor aug 11, 2011 6:57 pm

    Luc åker tillbaka till Calei, väl där informerar han Ludvig om äckelhärvan efter att ha jagat dem till svaghet. Sedan överlåter jag det till Ludde. Håller brevkontakt med Henri och kollar hur det går med översättningarna och vad som händer i domänen efter att vi dragit.

    Åker med Fernau till Portugal när han drar dit. Kan tänka mig att vara där ett par veckor för att spionera på hans bakgrund hans sire och vampyrer i allmänhet där. Vilken klan tillhör dem? Hur gamla är dem? Vad har de för traditioner? Vilka generationer är de? Jag försöker helt enkelt studera dem och njuter samtidigt av Fernaus roliga personlighet samt hans och hans sires relation.

    Efter detta drar jag till Paris om det inte är outhärdligt intressant i Liberia. Jag drar till Salianna och försöker få henne att "mentora" mig. Jag vill veta allt om henne och hennes bakgrund. Sen vill jag veta lite om vad det finns för gamlingar man skulle kunna närma sig samt info om hennes sire och vad han håller på med i Konstantinopel. Förhoppningsvis går detta bra och hon ger mig lite uppdrag i utbyte mot hennes sällskap och information??? Jag stannar här tills hon skiter i mig eller när det händer ngt intressant någon annanstans!!
    /Alex
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Lehtinen lör aug 13, 2011 12:49 am

    Henry börjar med att tillbringa 2 veckor i Wienn, för att översätta texterna tillsammans med Lamona.
    För att sedan avresa till Calei tillsammans med det lilla flickebarnet som gruppen räddade.
    Väl i Calei kommer Henry att hålla brevkontakt med Lamona och gruppen om sina framgångar med textern som han har fått hjälp att översätta
    från sina Präster.
    För att sedan ägna åt att bekanta sig med rika handelsfamiljer i Calei för att hitta en bra familj för barnet.
    Henry kommer väl inte ha så mycket tid till nåt annat när det är många som väntar på hans översättningar.
    Så han kommer lägga all sin tid på det, och hålla alla informerade om sina fynd.
    Åker två omgångar till London för att kolla till sina ägor där och ta en varv
    till sin egna familjegrav.
    Och ta en titt på sina ättlingar för att kolla att det går bra för dom med sina liv.


    Senast ändrad av Lehtinen den lör aug 13, 2011 2:37 am, ändrad totalt 1 gång
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Lehtinen lör aug 13, 2011 12:54 am

    Svar till Henrik:
    Henrys Lojalitet verkar ligga hos dom Avalonska herrarna, då han är bosatt i en av deras
    domäner och är Britt från första början också men han bryr sig inte mycket om politiken.
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 42
    Ort : Katrineholm

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Flychten lör aug 13, 2011 4:47 am

    lurräven skrev:Du kan absolut sätta stopp för det hemska barnmissbruket. Men vad vill ni uppnå med detta? Det är en ganska svår process.

    Målet med att stoppa det är randordnat i viktighets grad:

    1. Rädda oskyldiga barn
    2. Se till att mänskliga lagar bestraffar de som brott begått
    3. Att skaffa mig själv allierade i stadens mänskliga styre
    4. Om möjligt försöker jag se till så att de flesta som åker ditt har min rivals kläder och att de som "står som rättvisans kämpar" har mina kläder.

    (jag har ökat min Politics från 1 till 2 för att symbolisera det jag lärt mig av mitt handlande).

    Sättet jag går tillväga på är nog att se till så att maktgiriga (men humana) människor får reda på vad som händer och sedan ser jag till att i det dolda hjälpa dem att stoppa det hela.

    Då jag inte väljer att höja några bakgrounds så kanske man ska lägga till att jag tar hjälp av besläktade i staden som gör det mer för egen vinning och att de är de som i slutändan får mer allierade inom stadens mänskliga styre.
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Ralph lör aug 13, 2011 12:07 pm

    Luc
    Pedofilhärvan tycks ha nästlat sig djupt bland Calais avskum. Under några av dina besök ser du saker du antagligen helst glömmer. Grymheten och råheten för tankarna till vilda djur.

    Under ett av dina besök ser du en tiggarpojke du tidigare sett. Han står på alla fyra och har en grymtande man bakom sig. Du kan höra hur pojken skrattar ljust och glatt. Det tar ett par ögonblick innan mannen skriker i panik och smärta. Han ryggar tillbaka och du ser bara kött och blod där hans kön en gång varit. I samma ögonblick hör du ytterligare ett skrik och panik sprider sig genom husets övervåning. Du hinner även se tiggarflickan som varit tillsammans med pojken tidigare. Hon tuggar på något och är blodig om munnen.


    Eftersom jag såg båda dessa barn bli mördade tidigare så undrar jag om de kan vara spöken som manifesterar eller andra hemska demoner. Eftersom jag har courage/nyfikenhet 5 så lägger jag ett antal nätter på att nästla mig in i det äckliga stället. Jag vill spana på ungarna för att få reda på något, skugga dem osv, om inte det fungerar så låtsas jag att jag är kund och ser således till att anlita de galna barnen? Väl där så gör jag självklart inget äckligt utan försöker prata med barnen om det går och tar reda på mer om deras situation/tillstånd. Ser jag dem inte igen eller om jag inte får reda på ett dugg så informerar jag Larloch om vad som försigår i hans domän.


    Det verkar som om Ludvig kan stänga ner verksamheten men huruvida rättmätiga straff kan utmätas är oklart.
    Bryr mig inte så länge ludvig stoppar det Smile

    Inom kort från det att ni anlänt från Vienne blir du kontaktad av en man som säger sig vara anlitad av kyrkan. Han undersöker försvinnandet av ett barn som funnits i ett nunnekloster. Tydligen har flickan försvunnit och enligt uppgifter har du haft viss intresse i det här barnet.

    Det stämmer bra det jag är flickans "patron" det förfärar mig fruktansvärt att hon har försvunnit. Jag gör allt i min makt för att rädda flickan! Spenderar pengar, åker dit, samlar ledtrådar. Ingen rör min framtida dotter. Min karaktär är helt klart förälskad i den romantiska idén om att Luc räddade henne som spädbarn för de sedan ska förenas som vuxna..

    I sällskap med Fernao får du uppleva en främmande kultur och även träffa den syndigt vackra Adora Mohini Esmeralda. I hennes nyvunna domän tilltalas hon Emperatriz. Den morstyrda staden Seville är hemmet för cainiter som inte tillhör någon av de större cainitstyrda områdena. Till en början tycks det som om henne och ni, efter att hon uppmanat er, är där för att underminera det moriska styret.

    Hon säger att hon fått sitt blod av Zapathasura och att denna existens lyder mot sitt slut. Därför är det viktigt att hon och hennes följe kan möta världens slut på ett sätt som möjliggör en pånyttfödelse. Hon verkar mera intresserad av sina childes och andra göromål än det moriska styret. Dock säger hon att hon gärna ser att "den store Fernao" driva tillbaka morerna. Fernao har helt klart skaffat sig ett rykte som hans Sirè tycks beundra.

    Ibland får du intrycket av att denna Esmeralda nästan verkar samla ihop "pjäser" till sitt dockhus. Hon omger sig av ovanliga och intressanta personer. Hennes senaste ögonsten är en ung flicka som enligt henne är en dotter och henne själv pånyttfödd, på samma gång. Det tycks som hon lär upp denna flicka för att styra.

    Exakt vilken ålder eller generation hon har delger hon inte. Men det verkar sannolikt att hon är av potent blod och äldre än åtminstone din bror. Hon är helt klart exotisk och måste ha färdats långväga för att komma hit. Deras klan kallas för "Ravnos". En synnerligen ovanlig klan vars rykte knappast matcher din erfarenhet av de.


    Iberia är intressant. Men det är väldigt orolig region särskilt för dig som inte tillhör någon tydlig fraktion. Innan årsskiftet 1197-1198 skickas du hem. Esmeralda ska resa bort med sina childes.

    Låter som en intressant resa. Lägger på mitt minne att ha med mig någon uppfinningsrik gåva nästa jag gång jag hälsar på Smile. För övrigt hjälper jag Fernao om han vill gå och mobba morerna.

    Paris är ett ljusspel i en annars dyster värld. Festerna och folket livar upp dig. Du förstår att Matriark Salianna är besviken på dig och din bror. Hon beklagar sig över hennes nycker och infall som kom att leda till er bådas omfamning. Det hon för stunden tyckte sig se är borta. Om du fortsätter i din strävan så låter hon dig träda i tjänst som munskänkare åt Paris prins. I effekt kan det leda till att du blir din Sirés ögon och öron i domänen. I övrigt kommer dina val av xp-spendering styra hur er relation ser ut och vilken information du kan få. She be a harsh mistress.

    Din Grandsirès mål är uttalat att skapa "Himlen på Jorden". Detta verkar primärt ske genom skapandet av vackra ting och uppmuntrandet av att agera hedersamt. Han visar sig sällan och de som ser honom förvandlas allt som oftast till gråtande vrak som sedan ägnar sina liv åt att fullfölja hans dröm.

    Eftersom hon uppenbarligen känner alla ancients så är det en väldigt tydlig väg att gå för min karaktär. Han gör allt i sin makt för att fånga hennes uppmärksamhet och gunst. SJälvklart blir jag Prinsens bitch. Jag ser till att göra ett exellent arbete. MIn karaktär gillar ju givetvis inte att beblanda sig i "spelet" men ser det som ett nödvändigt ont för att nå sina mål.


    Note to self; undvik konstantinopel och farfar.

    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Lehtinen sön aug 14, 2011 8:14 pm

    lurräven skrev:
    Henry
    Du hinner översätta de två första böckerna. I förtroende berättar Lamona om sin klantillhörighet. Hon är medvetet om klan Tremeres rykte och hoppas att hon förtjänat er respekt. Det verkar som om hon verkar i området för att stärka sin klans ställning. Utöver dina upptäckter och skrifterna så verkar hon inte finna ut så mycket mera än vad du delger. Hon kan berätta att hon tror att det händelseförlopp som utspelar sig placeras till senast 1000 f. Kr.

    Du lyckas hitta en familj åt flickan. Exakt hur du förmår de att ta sig an ett främmande barn får du skriva.


    Hur han går tillväga med att hitta en familj barnet hade jag tänkt att Henry under några nätter ska smyga omkring rike-mans kvarteren i Calei och spana för att hitta en passande familj för flickan och när han väl ha gjort det. Ska han ta kontakt med familjen som en målare, som söker en partner som kan hjälpa hon sälja av sina målningar
    och försöka bli en god vän med familjen.
    Väl när han har gjort det ska han dra ihop en lögn om att hans bror med familj har blivit mördade och det var bara den här flickan som överlevde, och frågar om familjen kan ta han om henne, och att Henry ska vara med och uppfostra henne så gott det går med pengar och kärlek.

    //Joppe

    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Ditt och Datt!

    Inlägg  Vindmusen tis aug 16, 2011 12:16 am

    Efter att gruppen talat med den elaka fursten i Calei kommer Fernao möta sina kontakter för att undersöka om några jobbmöjligheter föreligger. Troligtvis umgås han med övriga gruppen en stund i avvaktan på att få åka tillbaka till Iberia med Luc. Han kommer dock gärna jaga tillsammans med Ludvig och ifall Ludvig inte är intresserad av sällskap kommer han konkret be honom undervisa Fernao i hur man förför kvinnorna på det så synens enkla sätt som Ludvig verkar göra. OM Ludvig vågar påstå något annat kommer Fernao nämna att han mycket enkelt lyckades plocka upp ett tjog damer på den galna malkavens pub! I övrigt kommer det inte ske något speciellt i Calei. Däremot när Luc är klar och de båda beger sig till det förlovade länderna i Iberia kommer Fernao medvetet välja omvägar, nya territorier och uppsåtligen utsätta sig för nya upplevelser och alternativa vägar som han inte har känt till eller använt sig av innan. Allt för att bejaka sin natur och för att inte skapa några vanor som kommer stå honom dyrt i framtiden (överfall?), dessutom är det alltid lämpligt att känna till alternativa rutter ifall något sker. Detta innebär att det troligen tar längre tid än vad det brukar ta att åka ner till Iberia. Lite grottor och annan trevlig kuriosa undersökes för framtiden. Fernao väljer också att på vägen stanna några dagar i Bayonne, i sydvästra Frankrike (engels domän). För att dels visa her Luc den vackra staden och huruvida de bygger några vettiga båtar som kan passa Fernaos syften! Till råga på allt låter han Luc få erfara den stora traditionen med tjurfäktning! Blod, fest och glada människor! Ett ypperligt tillfälle att låta Luc öva sina talanger inom jaktens ädla konst. När det roliga är över kilar de båda herrarna kvickt neråt Iberia för att ta del av den ädlaste, vackraste och gudomliga Esmeraldas umgänge!

    Fernao som väntat länge på att få vara vid hennes sida blir troligen euforisk under överskådlig tid och låter henne ta del av de senaste äventyren och gåvorna som detta medfört. Han klagar däremot på de båda furstarna i Vienne, eftersom han faktiskt följde deras spelregler och ändock blev bestraffad! Det är något varken Fernao eller familjen bör glömma, de kommer alltid bli diskriminerade. Det verkar ej heller vara särskilt mycket bättre i norr där den giriga cappadocian fursten sitter och ruvar på sina skatter. Dessutom tar han ut en rejäl skatt från sina arbetstagare, som ej får någon lön förutom en klapp på axeln.... Dåligt!

    Fernao spenderar i vilket fall som helst mycket tid med Esmeralda och njuter vid hennes sida, de båda älskarna delar gladeligen varandras blod med varandra. Fernao frågar och lyssnar efter vad hon sysslat med under tiden han varit och underhållit herrarna och damerna i Norr, detta för att känna till hennes planer så att han kan anpassa sig ifall det rör sig om prekära situationer för henne eller familjen. Fernao kommer också spendera en hel del tid med sin nyvunna syster Priscila, där han lär känna henne och hon honom. Dessutom tar han självmant på sig arbetet med att utbilda henne i världens faror och hur man undviker dem. Han uppmärksammar alert sin älskares undervisning över hur man på bästa sätt kontroller sin omgivning (han lyssnar dock endast flyktigt på detta). Han kommer definitivt ta med sig Priscila ut i vildmarken för att lära henne praktiska färdigheter som hur man finner näring utan människor, hur man finner skydd och vad man gör i desperata situationer. Han lär henne svärdskonst så att hon kan försvara sig och han lär henne hur man håller sig dold om man vill undvika upptäckt. Han passar även på att skaffa en vildsint, bestialisk vargunge, gärna att Priscial fått nedgöra alfahanen och honan för att visa sin styrka och nya insikt. Därefter lär han henne grunderna i hur man kontrollerar djur, något som kan vara mycket lämpligt för henne i framtiden. Oanade möjligheter finns för den som kan kontrollera djuren, exempelvis erhålla information som ingen annan har eller som försvar mot alla fiender ute i världen! När vi väl är klara kommer hon erhålla sin blods gåva av Fernao och de låter båda smaka en bit av detta för att fira deras nyfunna och ömsesidiga goda relation som familjemedlemmar.

    Under Downtimen kommer Fernao att besöka Paris för att träffa Luc och bli presenterad för cainiterna där, han kommer undersöka om det finns jobberbjudanden och få koll på läget över vad det är för sorts miljö. Det är troligt att Fernao därefter åker upp till Henry för att ta del av undersökningarna med mera och därefter vända åter till Iberia för att vara med sin familj. Något Fernao alltid trycker på och lever efter är att familjen alltid går i främsta rummet, detta är något som han älskar med sin klan och som han förespråkar. Med andra ord, var FRI, men om något händer, ja då har du hela familjen bakom dig som stöd. Ingen jävlas med oss ostraffat! Fernao ser till att Priscial är väl medveten om denna funktion nu nä hon är en del av familjen!



    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Vindmusen tis aug 16, 2011 1:20 am

    lurräven skrev:
    Fernao
    Din Siré har flyttat till staden Seville och tagit namnet Adora Mohini Esmeralda. Staden är för tillfället i händerna på morerna. Hon är glad att se dig och våldför sig på dig tills hennes törst är släckt. Du får träffa din nyblivna syster. Hon är inte mera än en flicka och heter Priscila. Tillsammans med Luc spenderar ni lite tid i staden.

    Vid årsskiftet berättar din Siré att hon ämnar fira sin födelsedag och tillsammans reser ni till staden Carmona. Utöver romerska lämningar finns ett stort palats här. Ni tas emot av palatsets herre och det visar sig att din Siré har honom i sin ägo. En ståtlig fest anordnas. Inga cainiter är inbjudna, förutom dig och din syster. Ett par familjer kommer, av varierande bakgrund. Allt är väldigt trevligt med ett undantag. Mitt i presentöppningen stormar det in en väldigt gammal man. Han pekar på Juvelin och utbrister "Din helvetets mara, jag ska rensa din själ en gång för alla!". Han blir snabbt utkastad.

    Hon är väldigt nöjd åt sin present och hoppas kunna läsa fortsättningen så småningom. Hon reagerar på namnet Zao-Lat och berättar att han gick i lära i hopp om att bli en "Wan Xian". Eller det är vad legenderna säger. Enligt henne hade han inget i öst att göra. Din syster tycks till en början oförstående till din gåva men lyser upp efter att Juvelin viskat i hennes öra. Hon dricker blodet tillsammans med dig och tackar dig för det var tydligen väldans gott.



    Jag undersöker självfallet vem denna man är och tar även reda på om Esmeralda sett honom förr och huruvida han är ett problem...
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 42
    Ort : Katrineholm

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Flychten ons aug 17, 2011 2:43 am

    Vindmusen skrev:Han kommer dock gärna jaga tillsammans med Ludvig och ifall Ludvig inte är intresserad av sällskap kommer han konkret be honom undervisa Fernao i hur man förför kvinnorna på det så synens enkla sätt som Ludvig verkar göra. OM Ludvig vågar påstå något annat kommer Fernao nämna att han mycket enkelt lyckades plocka upp ett tjog damer på den galna malkavens pub!

    Ludvig ställer givetvis upp och undervisar Fernao.
    Nyckeln till att förföra kvinnor som besläktad är att bete sig som en människa, har hålla sin best i strama tyglar och låta sin mänskliga sida vara den som kvinnorna pratar med. (läs Ludvig försöker öka Fernaos humanity)
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Ralph ons aug 17, 2011 6:30 pm

    Flychten skrev:
    Vindmusen skrev:Han kommer dock gärna jaga tillsammans med Ludvig och ifall Ludvig inte är intresserad av sällskap kommer han konkret be honom undervisa Fernao i hur man förför kvinnorna på det så synens enkla sätt som Ludvig verkar göra. OM Ludvig vågar påstå något annat kommer Fernao nämna att han mycket enkelt lyckades plocka upp ett tjog damer på den galna malkavens pub!

    Ludvig ställer givetvis upp och undervisar Fernao.
    Nyckeln till att förföra kvinnor som besläktad är att bete sig som en människa, har hålla sin best i strama tyglar och låta sin mänskliga sida vara den som kvinnorna pratar med. (läs Ludvig försöker öka Fernaos humanity)

    haha 1 poäng till micke
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  lurräven ons aug 17, 2011 6:40 pm

    Lurifaxen går varmt och tar emot en list!

    Sponsored content


    Downtime 1 (1197-1199) Empty Sv: Downtime 1 (1197-1199)

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tor mar 28, 2024 8:49 pm