foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


2 posters

    Fernao de Travidés

    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Fernao de Travidés Empty Fernao de Travidés

    Inlägg  Vindmusen mån aug 15, 2011 8:35 pm

    Age: 892 years as a Ravnos
    Apparent Age: 30
    Date of Birth: 1107
    R.I.P: 1137

    ---

    Nature: Celebrant
    Demeanor: Dabbler

    ---

    Strenght: 3
    Dexterity: 6
    Stamina: 2

    Charisma: 4
    Manipulation: 8
    Appearance: 3

    Perception: 3
    Intelligence: 2
    Wits: 3

    ---

    Alertness: 2
    Awareness: 2
    Athletics
    Hunting: 4 (2)
    Brawl: 1
    Dodge: 2
    Empathy: 3 (emotion)
    Expression:
    Intimidation: 1
    Leadership: 2
    Legerdemain: 1
    Subterfuge: 6 (seduction)

    Animal Ken: 2
    Archery:
    Commerce:
    Crafts:
    Etiquette: 1
    Melee 5
    Performance: 1
    Ride: 1
    Stealth 2
    Survival 3

    Academics: 2
    Hearth Wisdom:
    Investigation:
    Law: 
    Linguistics: 4 (Franska, Arabiska, Engelska, Latin, indiska, mandarin, ryska, ?)
    Occult: 
    Politics: 
    Seneschal: 2
    Theology

    Vampire Lore: 5
    Cappadocian lore: 4
    Rituals: 2

    ---

    Animalism 1
    Chimerstry 9 (Fatuus mastery, blade of demons, suspension of disbelief, Pseudo blindness)
    Fortitude 4
    Protean: 6 (flesh of marble)
    celerity 5
    Potence 2
    Dominate 3
    ---

    Elder Generation: 5
    Mentor:
    Status: 5
    Resources: 9
    Retainer: 3

    ---

    Conviction: 4
    Instinct: 5
    Courage: 5

    ---

    Path of the grey hunter: 9
    Willpower: 10
    Bloodpool: 50/10

    ---

    Lucky 3 pt Merit
    Light sleeper 2 pt merit
    Adopted in to grace 1 pt merit
    Loyalty 1 pt merit

    Wanderlust 4 pt flaw
    Bloodbound 3 pt Flaw (1 steg numera)
    Hero Worship
    Act the part 3p flaw (Null and void!)

    -----------------------------
    Experience: 8+7 =15
    Experience: 2+8=10
    Spelmöte 6: 2 xp
    Spelmöte 7: 1
    Spelmöte 8: 10 xp
    Bonusxp: 7 xp (12/12-11)
    Spelmöte 9-10: 5 xp
    Bonus xp DW3: 8
    Spelmöte 11-12: 6+2 (end of part) xp
    Bonus xp 8
    Fastnar i stenrös:3
    Stenrös:2+5
    Furst zilinsky: 1+4
    Convention of thorns: 2+8
    Last of the cappadocians helg 1: 4xp
    Fire of seville: 4xp



    SPENDERING:

    Protean (10+7xp+4+6 mp)
    Mentor (3 xp)
    Retainer (2 xp+1xp)
    Celerity (10xp+4mp)
    Chimerstry (3mp+3mp+3mp+3mp+6)
    Fortitude (5xp+3mp+3mp)
    Potence (4mp+5mp)
    Speciality seduction subterfuge (1mp))
    willpower 2mp+ 2mp
    Manipulation 5 mp
    Ritual vaulderie (1xp)
    Dexterity (5mp)
    wits (8xp)
    Linguistics: 6xp
    Rituals: 2xp 1xp
    Resources (3+2+4 xp +1,+1+1+1 mp)
    Senechal (5 xp)
    Brawl (3 xp)
    Vampire lore 2 xp + bonus trait 1 (räknas som 2, enl G)
    Path of the grey hunter: 1+1+1+1+1+1 mp
    Instinct 2 xp+4xp+6+8
    conviction 2+2 mp, 2 xp
    performance 3 xp
    Appereance 8 xp
    Dominate 5+6 mp
    Celerity 7 mp
    Charisma 5 mp
    Empathy speciality 1 xp (emotion)
    Leadership 2 xp
    Intimidation 3 xp
    Awareness 3 xp


    act the part 3 mp (-3)
    Blood Bound: 2 xp+ 1mp (-2 dot)

    Bonus:

    Manipulation +1, +1, +1, +1, +1
    dexterity +1
    Academics +1
    Linguistics +1
    Protean +1, +1
    Melee +1
    Subterfuge +1, +1, +1
    Vampire lore +1 (räknas som 2, enl G)
    Chimerstry +1 (Blade of demons)
    LEadership +1
    empathy +1, +1
    celerity +1, +1
    charisma +1
    Dominate +1 (forgetful mind)



    Rest xp: 0/104 XP
    Rest MP: 0/103 MP


    Senast ändrad av Vindmusen den fre aug 24, 2012 6:42 pm, ändrad totalt 39 gånger
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Fernao de Travidés Empty Downtime 2

    Inlägg  Vindmusen tis okt 25, 2011 10:02 pm

    Fernao blir självklart glad och blir omedelbart uppslukad av sin sire´s energi. Han kommer definitivt se hennes önskan om att han skall bli en ängel som sitt nästa uppdrag. OM det gör henne lycklig är det hans önskan, hans innersta väsens önskan om att det så skall bli. Oavsett vad världen får lida av dessa beslut, hande Fernao haft "kraften" hade han omedelbart stöpt om den.... Synd bara att han aldrig kan nå den Chimistry krafte (snyft).... I vilket fall som helst är han så klart nöjd med att systern numera med hans vägledning lyckats besegra de bojor som band henne.
    Det visar att hon har en viljestyrka som som inte begränsar henne och hon är en värdig "fledgling" av deras sire´s blod.

    Ett antal punkter kommer dock att påbörjas med omedelbar verkan.
    Jag har för det första uppfattat min syster som ett barn och även om det nu går ett par år så är hon fortfarande mycket ung, även sett ur de mänskligas ögon. Det innebär att han fortsätter att lära ut det han anser vara viktigt till henne. Nu när hon börjar vissa tendenser på arrogans kommer Fernao omedelbart som den mästar manipulatör han är att försöka åtgärda denna fula skavank i hennes personlighet. Till att börja med räcker det med att markera och subtilt ge henne anekdoter och andra berättelser om högfärdiga män och kvinnor som förlorat allt bara för att de underskattade sin omgivning. Skulle hon vara obstinat kommer han försöka med något annat mer kännbart. Han ser sig trots allt som hennes caeinit Fader, i och med åldern och hans relation med deras sire. Han kommer fortsätta med indoktrineringen med att familjen är allt och att man alltid skall värna om den. Dessutom kommer Fernao hålla ett öga på henne så mycket han kan eftersom hon är dels familj men dels och viktigast hans sire´s framtida "kärl"! Inget får hända henne som Fernao kan påverka. En annan aspekt är att Fernao även värderar hennes val, så att hon inte skymfar deras sire eller beter sig ovärdigt för det blod hon representerar. Han kommer definitivt försöka få henne att följa med på någon eller några resor så att hon för en större bild av världen och dess invånare. Inte bara för kunskap utan för livsinsikt.

    Omständigheten att deras sire valt att gå i torpor kommer göra Fernao mycket bedrövad och han kommer försöka få henne att stanna kvar bland dem, vilket han innerst inne vet är lönlöst. HAn kommer också försöka fiska efter information om vad det är hon förväntar sig att hans syster skall uppnå/göra/uppfylla för att hon återigen skall gå bland dem. Anledningen till detta är så klart att Fernao vill påskynda processen om det är möjligt. Han vill trots allt inte att hon skall sova, hon skall vara med honom och de skall njuta av varandras sällskap.
    När Fernaos sire gått i dvala kommer Fernao antagligen inte göra så mycket utan stanna vid hennes sida och vada allmänt deprimerad. Han kommer dock att på baksidan av spegeln (utgår från att det är en handspegel) han erhåller av henne skapa en permanent bild av hennes undersköna bild, lukt och spelande ögon. Dessutom kommer han linda in den i en av hennes blodröda "silkesremmar" (? för håret?). När Fernao har i drygt en månad varit isolerad kommer han att släcka sin törst och sin frustration på de elaka "morerna".
    Efter detta kommer Fernao vara uppslukad av den information som han har angående "janus" och den andra "snubbens" svärd. OM Henrik erinrar rätt så hade de några häftiga svärd! Eftersom Fernaos sire nu förklarat att Fernao skall vara en ängel i likhet med Janus, så måste han blidka henne på något sätt. Han vill att hon skall vara glad och nöjd när hon återigen vaknar. Hon påpekade också att hans nuvarande vapen inte passade honom, varvid detta kommer uppta en hel del tid.

    Fernao kommer med stor sannolikhet kontakta om inte besöka Henry och förklara sitt nya uppdrag och att han vill ha all hjälp han kan få för att finna dessa vapen! Det är av yttersta vikt! OM Fernao kan kommer han försöka ta med sin syster så att hon får se de veka toreadorerna och andra kulturer på vägen.

    I Fernaos verklighet finns inte en möjlighet, eller ens vilja, att bryta det blodsband han och hans sire delar! Hero Worship är således noterat på karaktärsbladet på fredag!
    Undersöker gärna spegeln lite närmare och om det finns någon mystiker, typ Henry som kan utröna om det är något skumt med den så får de gärna en sekund att ta reda på det. Annars kommer Fernao att ödsla tid på att utveckla sina överlevnadsförmågor! Hans hund är också under en utvärderingsprocess, senast han hunden sprang omkring uppfyllde den inte sitt syfte och Fernao funderar på om det var ett felaktigt beslut....

    Fernao håller helt klart kontakt med handelsmannen och det kommer spenderas poäng på sådana traits framöver!

    Om det skulle vara så att de knasiga Cappadocians i öst skulle kunna känna till vart den gamla platsen där de lämnade svärden är så är Fernao inte ovän med tanken att ta sig till dem för att få svar på sina frågor... Men han kommer konsultera exempelvis Henry eller övriga kunniga inom gruppen om sådana saker innan han får för sig att bege sig till de hemska trakterna igen.

    En annan sak som Fernao gör är att han vid hjärtat sätter dit plåt eller dylikt på sin rustning så att det blir svårare att penetrera för framtida faror.

    Beroende på vad du ämnar göra med min syster kan det bli vissa nya vägval eftersom han ändå anser henne ung och att han bör vara med henne så att inget händer med henne. Hon om någon behöver en stadig person vid sin sida och det skadar inte att lära sig hur man uppfostrar en ung vampyr! Fernao ämnar trots allt snart inviga nya i familjen, han håller som sagt alltid koll på sitt nätverk för just lämpliga kandidater!
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Fernao de Travidés Empty Sv: Fernao de Travidés

    Inlägg  lurräven tor okt 27, 2011 7:58 pm

    Undersöker gärna spegeln lite närmare och om det finns någon mystiker, typ Henry som kan utröna om det är något skumt med den så får de gärna en sekund att ta reda på det.

    Tanken är att du relativt nyligen fått den, men du får säkert tillfälle att lämna ut den för kunniga ögon under nästkommande spelmöte Wink

    En annan aspekt är att Fernao även värderar hennes val, så att hon inte skymfar deras sire eller beter sig ovärdigt för det blod hon representerar. Han kommer definitivt försöka få henne att följa med på någon eller några resor så att hon för en större bild av världen och dess invånare. Inte bara för kunskap utan för livsinsikt.

    Hon är relativt grym och har anammat en personlighet som närmast kanske kan liknas till en bortskämd prinsessas. Hon är dock väldigt fäst vid dig och framförallt er Siré. Hon har klara order att hålla sig i närheten av er Siré och det hushåll hon gjort till sitt. Du är dock välkommen att resa och komma tillbaka när, som din syster ekar, "När du är värdig att vaka över henne."

    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Fernao de Travidés Empty Sv: Fernao de Travidés

    Inlägg  Vindmusen tor okt 27, 2011 8:16 pm

    lurräven skrev:Undersöker gärna spegeln lite närmare och om det finns någon mystiker, typ Henry som kan utröna om det är något skumt med den så får de gärna en sekund att ta reda på det.

    Tanken är att du relativt nyligen fått den, men du får säkert tillfälle att lämna ut den för kunniga ögon under nästkommande spelmöte Wink

    En annan aspekt är att Fernao även värderar hennes val, så att hon inte skymfar deras sire eller beter sig ovärdigt för det blod hon representerar. Han kommer definitivt försöka få henne att följa med på någon eller några resor så att hon för en större bild av världen och dess invånare. Inte bara för kunskap utan för livsinsikt.

    Hon är relativt grym och har anammat en personlighet som närmast kanske kan liknas till en bortskämd prinsessas. Hon är dock väldigt fäst vid dig och framförallt er Siré. Hon har klara order att hålla sig i närheten av er Siré och det hushåll hon gjort till sitt. Du är dock välkommen att resa och komma tillbaka när, som din syster ekar, "När du är värdig att vaka över henne."



    OK angående spegeln.

    Angående syster får hon gärna vara grym om hon så önskar, det gör mig detsamma. Däremot tolererar jag icke hennes beteende gentemot mig. Jag vill definitivt inte att hon skall agera som en "bortskämd prinsessa" och kommer försöka uppfostra henne att bli bättre. Hon får gärna bli sur så som en familj ofta kan bli. MEn hon ska förstå att det kan vara farligt för framtiden att bete sig på ett sätt som gör att hon blir utan allierade och med många fiender. För att inte tala om att man ofta underskattar sin omgivning. Jag kommer också starkt "markera" att hon inte har något mandat gentemot mig eller någon annan för den delen (förutom hushållet då Wink). Bara en person kan få mig att handla å dennes vägnar och det är vår sire! Förstå dock att jag också tycker om min syster och bara vill henne väl!

    over and out!
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Fernao de Travidés Empty Sv: Fernao de Travidés

    Inlägg  lurräven tor okt 27, 2011 8:24 pm

    Vindmusen skrev:
    lurräven skrev:Undersöker gärna spegeln lite närmare och om det finns någon mystiker, typ Henry som kan utröna om det är något skumt med den så får de gärna en sekund att ta reda på det.

    Tanken är att du relativt nyligen fått den, men du får säkert tillfälle att lämna ut den för kunniga ögon under nästkommande spelmöte Wink

    En annan aspekt är att Fernao även värderar hennes val, så att hon inte skymfar deras sire eller beter sig ovärdigt för det blod hon representerar. Han kommer definitivt försöka få henne att följa med på någon eller några resor så att hon för en större bild av världen och dess invånare. Inte bara för kunskap utan för livsinsikt.

    Hon är relativt grym och har anammat en personlighet som närmast kanske kan liknas till en bortskämd prinsessas. Hon är dock väldigt fäst vid dig och framförallt er Siré. Hon har klara order att hålla sig i närheten av er Siré och det hushåll hon gjort till sitt. Du är dock välkommen att resa och komma tillbaka när, som din syster ekar, "När du är värdig att vaka över henne."



    OK angående spegeln.

    Angående syster får hon gärna vara grym om hon så önskar, det gör mig detsamma. Däremot tolererar jag icke hennes beteende gentemot mig. Jag vill definitivt inte att hon skall agera som en "bortskämd prinsessa" och kommer försöka uppfostra henne att bli bättre. Hon får gärna bli sur så som en familj ofta kan bli. MEn hon ska förstå att det kan vara farligt för framtiden att bete sig på ett sätt som gör att hon blir utan allierade och med många fiender. För att inte tala om att man ofta underskattar sin omgivning. Jag kommer också starkt "markera" att hon inte har något mandat gentemot mig eller någon annan för den delen (förutom hushållet då Wink). Bara en person kan få mig att handla å dennes vägnar och det är vår sire! Förstå dock att jag också tycker om min syster och bara vill henne väl!

    over and out!

    Du kan försöka uppfostra henne och du kommer lyckas, till viss del. När du varit tydlig med din egen roll och huruvida endast er Siré har makt över dig så blir hon mera tillgiven och uppträder mera "korrekt". Ibland när hon talar påminner hon skrämmande mycket om er Siré, ordval och även dialekt väcker minnen inom dig och då kan hon agera som den "bortskämda prinsessan" åter igen om dock bara för en kort stund.

    Sponsored content


    Fernao de Travidés Empty Sv: Fernao de Travidés

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: fre mar 29, 2024 3:28 am