foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


4 posters

    Downtime 2 (1199-1203)

    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  lurräven lör sep 03, 2011 8:11 pm

    1200 och högmedeltid!

    Paris får stenbelagda gator och dess studenter svarar bara inför kyrkans lagar på kunglig order.

    England och Frankrike har nyligen krigat och England segrat.

    Påven har påkallat ett korståg och samtidigt som ni kommer hem hör ni rykten från Champagne om korstågets första anhängare. Man beställer en flotta från Venedig och planerar att inta arabvärlden genom Kairo och sedan marschera till Jerusalem. Armén får inte jättestort stöd. 1202 hör ni att korståget istället belägrat den kroatiska handelsstaden Zara.

    Henry
    * Kolla upp London, för att se om släktingarnas död har nåt övernaturlig över sig, och kolla så ingen annan har en förbannelse över sig. Och om det sår är fallet be Lamona om hjälp då det kanske är en elak magiker som springer efter familjen.

    Du hittar liknande föremål som det som fanns i Annes sovrum, dvs. någon form av fokus för en förbannelse. Lamona ber dig skicka de till henne och om du gör det så uttrycker hon sin sorg över att inte kunna vara till hjälp då denna typ av ockultism är bortom hennes förmåga. Det dyker dock inte upp flera och under åren tycks din familj vara oförbannad Wink

    * När London är färdigt, drar man tillbaka till Calei för att ordna inför avfärd till Rom, för att börja sin arkeologiska karriär.

    * Väl i London försöker Henry få en audiens med Lord Mithras, för att samtala och Romarriket och vad Cainiter hade för inverkan på det samhället, samtidigt försöker Hnery få reda på om Mithras vet vart några större efterlämningar kan ligga


    Nej. Mithras är inte det minsta intresserad av att tala om Rom. Däremot kunskap om romerska lämningar är väldigt lätt att spåra ner då många fortfarande finns kvar. Hela medelhavsområdet är fyllt av romerska lämningar även fast mycket av deras kultur gått förlorad. Även där områden endast haft sina latina status som provins så har romersk arkitektur och kultur försökt efterliknas så vart du än är kan du nästan hitta spår av romarriket. Idag har dock maktskift gått från deras kejsare till påven och där de romerska riddarna var förmögna och hade storslagna palats så finns nu istället biskoparna och deras storslagna kyrkor. Det är därför tanken på Rom fortfarande förefaller vara något av forna glansdagars antik, realiteten är dock av resurserna har bytt händer och makten är mycket större fördelad över mindre grevskap -> feodala herrar vilket inte möjliggör för enskilda monarker att efterlikna imperiet Roms storhet.

    * Och i sitt möte med Mithras ska Henry förmedla att hans tjänster är helt öppna för Mithras att använda


    Han tycker det är bra att hans vassaler och undersåtar står till deras herres förfogande.


    * Under sina långa resor fortsätta med översättningar som han skickar vidare till dom involverade personerna.


    Aight.


    * Under sina resor presentera sig i dom större cainit samhällena i Europa.


    * Hålla brevkontakt med Lamona

    Hai, hon delar också med sig av det lilla hon kan fylla i.

    Fernao
    Vad har hänt med Syster/Januspossession? Vill hjälpa henne loss!

    Er syster är fri från Janus inflytande när du anländer. Er Siré är uppfylld av något och sprudlar av energi. Du har aldrig sett henne så levande. Hon utbrister att du måste bli hennes ängel! Du ska likt Janus få ett par skinnande vita änglar och bära henne på din rygg genom undergången och till nästa värld.

    Hon, i sin roll som mamma ska lägga sig i dvala, hennes dotter måste få chansen att själv styra och realisera sin potential. När hon är redo kommer hon inse vad hon måste göra för att hennes moder och gudinna ska återfödas.

    Priscilla som har lärt sig Dominate och Chimestry förutom inledande Animalismkännedom och verkar inte ha några problem med att styra och ställe. Vill hon ha något skapar hon det ur fantasin eller tvingar någon att göra det åt henne. Hon är ett oskyldigt barn med livlig fantasi och makten att realisera den fantasin. Hon har djup respekt för sin bror, men hon vet att hon är ämnad att överta er moders arv och därför kan hon ibland bli något nedlåtande gentemot dig (condescending snarare).

    Part två kommer antagligen delvis att utspela sig i dina hemtrakter och där får vi mera tid att utveckla din blodslinje och er Sirés planer.

    Innan er Siré tar farväl och lägger sig för dvala anmärker hon på den primitiva tingest du kallar vapen, hon viskar att det minsann inte är ett vapen värdigt en ängel i hennes tjänst...
    Hon tycker att du kan återvända när du är värdig att stå vakt om hennes viloplats och invänta hennes pånyttfödelse.

    Förutsatt att du inte ämnar försöka bryta ditt blodsband så får du av mig:

    Hero Worship (1) (S): You idolize absolutely idolize someone, and disobeying them requires an effort of will (spending Willpower or succeeding a Willpower roll at 5+ difficulty). You also are at +2 difficulty to any roll that may force you to admit/realize that your hero may be in the wrong.

    Och av er Siré får du:

    En till synes gammal spegel vars ram är omringad av fyra armar och flankerad av två ögon. Spegelytan är dock väldigt mörk och det är sällan du ser något reflekteras där.

    Handelsman
    Den man du mötte kan fungera som språngbräda i kommersiella upptåg och för motivering av traits som är relaterade till handel.

    Luc
    Vad händer Cappadocians och Konstantinopel?

    Det Byzantiska imperiet står som en mur mot det islamistiska väldet och är fortfarande ett högst kristligt (kristligast?) högcentrum. Det finns dock något av en schism mellan de och de latinska handelsmännen från Venedig.

    Cappadocians gör det Cappadocians alltid har gjort, de gör inte vidare mycket väsen av sig och någon katastrof rörande deras klan uppenbarar sig inte. Deras Giovanni falang är vad du kan urskilja endast verksamma i Italien och omkringliggande öar, med centrum i Venedig.

    Forskningsarbete. Vad gör gamla vampyrer, vilka synsätt finns? Cappadocius, Mikael, mm. Paths mm.

    Jag tolkar detta som att du vill höja Kindred Lore till 5, well go ahead sir. Se länken jag bifogat i nåt mejl om lores, eller googla Kindred Lore.

    Vidare kan du fastställa att Mikael står på toppen av Road of Chivalry.

    Parispolitik, varför Salianna inte gillar Mikael och hans avkomma!? Varför invigdes hon?

    Salianna talar ogärna om sin bakgrund. Följande är vad du pusslat ihop/tror dig veta (med hjälp av Auspex bland annat…):
    Salianna var Vestalis Maxima i Rom. Googla det vetja! Hon lockades ur sin klänning och sina kyskhetslöften av… kanske Petronius? Hon förvandlades till en hedonistisk och dekadent prästinna och ledde en ny kult av unga förmögna romare som kom att tillbe Salianna som fokus för deras lustar. Det var under den här tiden som Mikael, en av de tre styrande bakom Rom invigde henne och omformade hennes kult till en kärlekens. Hon fann förnyad livsglädje i det sköra och fina i omtanke. Hon blev så pass involverad i sina kvinnodominerade kärlekskulter att hon kände sig sviken av Mikael, dels på grund av att han aldrig besvarade hennes kärlek och delvis för att hon flyttade till Konstantinopel och inte försökte rädda deras arv. Själv var hon delaktig i den merovingska dynastin men lade sig i dvala när det franska imperiet delades i vad som idag är Italien, Frankrike och Tyskland. När hon vaknade fann hon lämningar av sin lära i poeter och trubadurer, hon gillade detta och sökte göra de till hennes. Resultatet är Courts of Love.

    Etablera kontakt med äldre i Paris, helst Metuselahs?

    Paris är ett cainitiskt högcentrum. De mest prominenta i domänen är dock Salianna och prinsen. Efter de förefaller en viss Antonidas vara äldst. Han stammar från Sicilien och är gammal, cynisk och ovanligt rättfram.
    Övriga bekantskaper kan skapas och utnyttjas med rätt traits.

    Spåra vampyrer via deras blod, möjligt? Villig att gå långt för att få ut den informationen.

    Ryktet har säkert gått om ditt sökande och för två veckor sedan damp följande brev ner i din brevlåda:

    Min nyfikne vän,

    Det har nått mig om er strävan i blodet. Kanske kan jag vara er till hjälp.

    Hur som helst så vore det trevligt att ses.

    Jag ämnar tillbringa tid i Vienne nu under våren. Önskar ni träffas så vet ni vart ni kan finna mig.

    Med hjärtliga hälsningar,
    Arianna Lamona Cavanna av Genua

    Ps.
    Calla låter hälsa att hon fortfarande anser dig vara skyldig henne. Hon hade tänkt skriva tidigare men är inte själv skrivkunnig.


    Brevet är vaxförseglat i vad som ser ut att vara en örn under en krona.

    Journalsummering

    Book 3-4 – Land of Nod, Puzzle

    To wander is to be a wanderer. I was not a wanderer, but I did wander. Mostly I stumbled. Occasionally I fell. Sometimes I crawled, at other times I got back up on my feet. In the end, to wander the land of Nod doesn’t really involve walking. That doesn’t mean you won’t get tired.

    I wandered upon the graves of my friends and family, upon my enemies and those killed just by being in my presence. I listened to their pleas. I heard them beg for my mercy, to scream for my blood in vengeance, to cry and to mourn. One cried not for their life, but for mine. I didn’t speak her language.

    [Journeys backwards to gaze upon the consequences of his actions]

    How I never learn. How can I find what our sins have washed away? Will my road to Nod never be truly found?
    I found souls that had forgotten my crimes. That scared me. I found souls that I had forgotten. That didn’t surprise me.
    I called my blood, in that power I learnt of the dead. I whispered to the winds and heard the cries of eons past. I touched the earth and felt the dying breaths of civilizations. My Father would have finally been proud, I learnt of death without dealing it.

    I thought my end was near. My memory was still a puzzle with parts lost. When could I ascertain that I had enough? Maybe my blood forbade me; maybe my psyche trapped my, maybe I didn’t want to die after all.

    Book 5-7 – Land of the Dead, Du’at

    The land of Pharaohs, children of Seth, both in blood and not, and of sand, and of the dead. There I hoped to learn what my blood couldn’t. Still I couldn’t meet my brother. Little Japheth’s eyes would hurt me worse than any pair of Suns. Cowardice leads me to the dead. Maybe that same cowardice set me upon my solitary path when Father first embraced me. I don’t know, I don’t remember. Written accounts give me my lineage, but if I don’t remember it myself, who does? So by denying my heritage I instead went into the lair of the serpent in hopes of learning of the dead.
    The serpents tried strangling me, corrupting me and finally, take my life. The Seth of Old is long dead. His children were not capable of influencing me in any way. Maybe that insight, again born out of arrogance let my guard down. I lived in their desert temples. I was treated as a God on par with Sutekh himself.

    Book 8 – A Star of Blood

    Book 9 - Book of Heroes

    Book 10-11 –A new civilization, Something simple

    Beshter was baptized Michael. I knew of a blooded Michael from the Great War. To hear this young one wear the name of a cainite angel made me proud. Maybe Samiel’s legacy in the Code still meant something. This young cainite was such a beauty to behold that I thought that he must be blessed. He seemed so full of life for someone dead. This book is perhaps about him. I hope it will be.

    I slumbered beneath Rome and my dreams helped shape what became the Roman Empire. When I woke up I was once more hailed as a God. I became Janus and even as I never answered the prayers I still wore the name. It was who I were, what better use is a name?

    My role in the building of the Roman Empire was never intentional. Michael and his lovers ruled, Mithras made war, I were just there. Should my guilt be lesser for it? I don’t know. I’m the elder, maybe I should have known better.
    [history of Rome]

    The empire really reflected well in the dolabra.

    Book 12 – A sliver of a memory of the setting Sun

    […]

    I met Calla during the fall. I seldom speak, I found that my voice easily shatters the mind of mortals and even when I’m not trying, it dominates the mind of cainities. I can suppress the blood, but the risks are too great. I didn’t realize that she were of the blood before our third encounter. Even so, this young daughter of Zao-Lats brother had me find my words once more. She was unique. At first I thought I was in love. I haven’t been able to connect with anyone since Samiel. Age marks one for loneliness. Love I have never felt. Not that I can remember. I did what I thought was innocent courting. She turned me down and even laughed at my attempts. It was refreshing. I found myself drawn to her even more. We talked about things that have barely ever crossed my mind. She had a knack for just talking, passing time, laughing.

    Once she took me to meet her prince, a young knight. The contrast was such that I never met him again. Where Calla was unchanged by my presence, the young knight was filled with heroic inspiration. A knightly order arose in my name, I didn’t support it, but their ideals seemed of the right kind.

    […]


    Senast ändrad av lurräven den tor okt 27, 2011 7:52 pm, ändrad totalt 2 gånger
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  lurräven sön sep 04, 2011 4:16 pm

    Lade in lite svar på Alex inledande text, det kommer dock mera om vad som händer i Paris under den här tiden.

    Journalerna är inte kompletta och era slutsatser kommer följa. I korta drag verkar Janus kommit fram till att han måste ta andarna av alla han gjort illa och låsa in de i sina urna. När han har alla ska han sedan offra sig för samtliga andar och på så sätt låta de få frid. Under tiden lät han sig torteras av deras hat och förakt. Mycket text går åt till olika andar han spårar ner, ibland med historier om hur han först kom i kontakt med anden i livet. I boken Du'at lär han sig hur han bättre kan interagera med andarna.
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  lurräven sön sep 04, 2011 6:31 pm

    Liten Henrikuppdatering.
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  Ralph mån okt 24, 2011 10:50 pm

    1200 och högmedeltid!

    Paris får stenbelagda gator och dess studenter svarar bara inför kyrkans lagar på kunglig order.

    England och Frankrike har nyligen krigat och England segrat.

    Påven har påkallat ett korståg och samtidigt som ni kommer hem hör ni rykten från Champagne om korstågets första anhängare. Man beställer en flotta från Venedig och planerar att inta arabvärlden genom Kairo och sedan marschera till Jerusalem. Armén får inte jättestort stöd. 1202 hör ni att korståget istället belägrat den kroatiska handelsstaden Zara.


    Luc
    [i]Vad händer Cappadocians och Konstantinopel?


    Det Byzantiska imperiet står som en mur mot det islamistiska väldet och är fortfarande ett högst kristligt (kristligast?) högcentrum. Det finns dock något av en schism mellan de och de latinska handelsmännen från Venedig.

    Cappadocians gör det Cappadocians alltid har gjort, de gör inte vidare mycket väsen av sig och någon katastrof rörande deras klan uppenbarar sig inte. Deras Giovanni falang är vad du kan urskilja endast verksamma i Italien och omkringliggande öar, med centrum i Venedig.

    Forskningsarbete. Vad gör gamla vampyrer, vilka synsätt finns? Cappadocius, Mikael, mm. Paths mm.

    Jag tolkar detta som att du vill höja Kindred Lore till 5, well go ahead sir. Se länken jag bifogat i nåt mejl om lores, eller googla Kindred Lore.

    Vidare kan du fastställa att Mikael står på toppen av Road of Chivalry.
    Undersöker road of chivalry, vad innebär det, vilka följer roaden, kan jag hitta någon som vill lära mig...

    håller gärna fortsatt kontakt med Mikaels söner för att hålla mig uppdaterad på konstantinopel och toreadorerna där inte minst vad Mikael gör hela tiden...
    Parispolitik, varför Salianna inte gillar Mikael och hans avkomma!? Varför invigdes hon?

    Salianna talar ogärna om sin bakgrund. Följande är vad du pusslat ihop/tror dig veta (med hjälp av Auspex bland annat…):
    Salianna var Vestalis Maxima i Rom. Googla det vetja! Hon lockades ur sin klänning och sina kyskhetslöften av… kanske Petronius? Hon förvandlades till en hedonistisk och dekadent prästinna och ledde en ny kult av unga förmögna romare som kom att tillbe Salianna som fokus för deras lustar. Det var under den här tiden som Mikael, en av de tre styrande bakom Rom invigde henne och omformade hennes kult till en kärlekens. Hon fann förnyad livsglädje i det sköra och fina i omtanke. Hon blev så pass involverad i sina kvinnodominerade kärlekskulter att hon kände sig sviken av Mikael, dels på grund av att han aldrig besvarade hennes kärlek och delvis för att hon flyttade till Konstantinopel och inte försökte rädda deras arv. Själv var hon delaktig i den merovingska dynastin men lade sig i dvala när det franska imperiet delades i vad som idag är Italien, Frankrike och Tyskland. När hon vaknade fann hon lämningar av sin lära i poeter och trubadurer, hon gillade detta och sökte göra de till hennes. Resultatet är Courts of Love.

    Etablera kontakt med äldre i Paris, helst Metuselahs?

    Paris är ett cainitiskt högcentrum. De mest prominenta i domänen är dock Salianna och prinsen. Efter de förefaller en viss Antonidas vara äldst. Han stammar från Sicilien och är gammal, cynisk och ovanligt rättfram.
    Övriga bekantskaper kan skapas och utnyttjas med rätt traits.


    Okej fortsätter tjäna princen i paris, gör mitt intresse känt för honom och visar att jag är villig att göra typ vad som helst för att få reda på mer. Fortsätter med mina ihärdiga frågor till Salianna och när hon tröttnar på mig byter jag taktik och "befaller" henne att låta mig bevisa att jag är värdig hennes gunst. Name a price or action Sire!

    Spåra vampyrer via deras blod, möjligt? Villig att gå långt för att få ut den informationen.

    Ryktet har säkert gått om ditt sökande och för två veckor sedan damp följande brev ner i din brevlåda:

    Min nyfikne vän,

    Det har nått mig om er strävan i blodet. Kanske kan jag vara er till hjälp.

    Hur som helst så vore det trevligt att ses.

    Jag ämnar tillbringa tid i Vienne nu under våren. Önskar ni träffas så vet ni vart ni kan finna mig.

    Med hjärtliga hälsningar,
    Arianna Lamona Cavanna av Genua

    Ps.
    Calla låter hälsa att hon fortfarande anser dig vara skyldig henne. Hon hade tänkt skriva tidigare men är inte själv skrivkunnig.

    Brevet är vaxförseglat i vad som ser ut att vara en örn under en krona.
    Går till nån som kan symboler? Nån book worm antagligen. Vad står symboljäveln för? Svarar Lamona att jag ämnar besöka henne kort samt insinuerar att jag vill dela blod med henne (vampyr sex) Jag är redo att göra en del för att få reda på mer om spårning via blod. När jag väl kommer ner förväntar jag att jag får bo hos henne. För övrigt så besöker jag Calla och ger henne en chans att få sin "skuld" betald. Beter hon sig som en idiot så komer jag göra narr av henne för att sedan undvika henne.



    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  lurräven mån okt 24, 2011 11:00 pm

    Du vet vad Road of Chivalry är.

    Du kan brevväxla med Konstantinopelfolk. Du (och dina vänner) blir inbjudna till en mässa senare under året.

    Symbolen är en heraldisk symbol som förknippas med en av de styrande familjerna i Genua.

    Ni kommer föras samman i Vienne, där era intressen möts åter igen och det är där spelmötet kommer utspela sig.
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  lurräven tor okt 27, 2011 7:52 pm

    Kort Joppeuppdatering.
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  Lehtinen tor okt 27, 2011 8:46 pm

    lurräven skrev:

    Henry
    * Kolla upp London, för att se om släktingarnas död har nåt övernaturlig över sig, och kolla så ingen annan har en förbannelse över sig. Och om det sår är fallet be Lamona om hjälp då det kanske är en elak magiker som springer efter familjen.

    Du hittar liknande föremål som det som fanns i Annes sovrum, dvs. någon form av fokus för en förbannelse. Lamona ber dig skicka de till henne och om du gör det så uttrycker hon sin sorg över att inte kunna vara till hjälp då denna typ av ockultism är bortom hennes förmåga. Det dyker dock inte upp flera och under åren tycks din familj vara oförbannad Wink

    * När London är färdigt, drar man tillbaka till Calei för att ordna inför avfärd till Rom, för att börja sin arkeologiska karriär.

    * Väl i London försöker Henry få en audiens med Lord Mithras, för att samtala och Romarriket och vad Cainiter hade för inverkan på det samhället, samtidigt försöker Hnery få reda på om Mithras vet vart några större efterlämningar kan ligga


    Nej. Mithras är inte det minsta intresserad av att tala om Rom. Däremot kunskap om romerska lämningar är väldigt lätt att spåra ner då många fortfarande finns kvar. Hela medelhavsområdet är fyllt av romerska lämningar även fast mycket av deras kultur gått förlorad. Även där områden endast haft sina latina status som provins så har romersk arkitektur och kultur försökt efterliknas så vart du än är kan du nästan hitta spår av romarriket. Idag har dock maktskift gått från deras kejsare till påven och där de romerska riddarna var förmögna och hade storslagna palats så finns nu istället biskoparna och deras storslagna kyrkor. Det är därför tanken på Rom fortfarande förefaller vara något av forna glansdagars antik, realiteten är dock av resurserna har bytt händer och makten är mycket större fördelad över mindre grevskap -> feodala herrar vilket inte möjliggör för enskilda monarker att efterlikna imperiet Roms storhet.

    * Och i sitt möte med Mithras ska Henry förmedla att hans tjänster är helt öppna för Mithras att använda


    Han tycker det är bra att hans vassaler och undersåtar står till deras herres förfogande.


    * Under sina långa resor fortsätta med översättningar som han skickar vidare till dom involverade personerna.


    Aight.


    * Under sina resor presentera sig i dom större cainit samhällena i Europa.


    * Hålla brevkontakt med Lamona

    Hai, hon delar också med sig av det lilla hon kan fylla i.

    […]

    *Det gick inte att söka reda på den personen som hade förbanat familjen och Anne?

    *Kan Henry påbörja några utgrävningar?

    *Hittar han nåt av intresse?

    *Hans efterforskningar på Book of dead(eller vad den hette?)

    *Hittar han några fragment från book of nod?

    *Hur blir Han bemöt i dom flertal domäner han besöker?

    //Joppe
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  lurräven tor okt 27, 2011 8:58 pm

    Lehtinen skrev:

    *Det gick inte att söka reda på den personen som hade förbanat familjen och Anne?

    *Kan Henry påbörja några utgrävningar?

    *Hittar han nåt av intresse?

    *Hans efterforskningar på Book of dead(eller vad den hette?)

    *Hittar han några fragment från book of nod?

    *Hur blir Han bemöt i dom flertal domäner han besöker?

    //Joppe

    Nä, personen var försvunnen! Men kan ha hittat samma spår som ni gjorde under Annéutredningen. Det vill säga en bild av mannen typ.

    Du kan starta utgrävningar, om du vill. Vad du hittar om något beror på var du är och vilka sorts traits du lägger ner på det.

    Book of Dead? http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_the_Dead känner du till, men huruvida den matcher upp med vad Janus skrivet är oklart (plus att det jag skrivit om journalen där inte är komplett)

    Du kan hitta nåt fragment och lägga till din samling. Enklast är och mest givande är nog att tala med andra intresserade. Du har bland annat kommit i kontakt med en rackare i Spanien. Han heter Georgios.
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 42
    Ort : Katrineholm

    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  Flychten tor okt 27, 2011 10:18 pm

    Vad Ludde har gjort.

    Blivit Elysium väktare och Calai.
    Arbetat för att få besläktade i staden att visa sig och fortsätta olivet som de gjorde innan Fursten dog (fast utan att bråka och förstöra för varandra).
    Förbättra tillvaron för stadsborna i Calai generelt och synerligen de mindre lottade.

    Han har fortsatt sina brev växlingar med Konstantinopels besläktade.
    Arbetat med att bli bättre kompis med Calais besläktade.
    Han har även börjat söka kontakt andra humanistiska besläktade.

    Lägger XP på följande

    Status
    Enlightened (5p merit) Low-Clan 186

    Sponsored content


    Downtime 2 (1199-1203) Empty Sv: Downtime 2 (1199-1203)

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tor mar 28, 2024 7:41 pm