foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


2 posters

    Downtime 3 (1204 till ?)

    Georgios
    Georgios


    Antal inlägg : 17
    Join date : 11-10-04

    Downtime 3 (1204 till ?)  Empty Downtime 3 (1204 till ?)

    Inlägg  Georgios ons dec 07, 2011 11:18 pm

    Georgios är väldigt tagen av händelserna i Konstantinopel. Han har sett de skenheliga korsfararna förstöra så mycket av värde, värden som de inte förstår! Han har också sett opportunistiska kainiter som försöker ta chansen att ta över Konstaninopel, kainiter som denna Alfonzo är den värstsortens kainit, en kainit som mycket medvetet föder besten.
    Georgios dömer inte Luc och Fernao för vad de gör med Mikael. Han har sett att Mikael inte är vansinnig och verkar veta vad han vill. Är det en verklig diablisering han ser eller inte? Georgios betraktar det som sker med förhöjda sinnen och den han uppfattar lyckas med diabliserandet tänker han försöka läsa av sinnet på för att försöka förstå vad som sker.
    Att Fernao tog med sig flickan från huset var för Georgios ett acceptabelt sätt att skydda henne, men om det framgår vad Fernao har för planer med henne så lär det inte uppskattas av Georgios, men frågan är hur det kommer visa sig, det får bli en senare fråga.

    Om Konstantinopel uppenbart snabbt tas över att "latinare" så vill inte Georgios stanna där särskilt länge utan föreslår att gruppen reser österut. Georgios förklarar att han kan underlätta resan med sin arabiska, sina lokalkännedomar och genom sina kontakter.

    Om gruppen åker till Baghdad för att använda det som en bas innan utgrävningarna lokaliseras försöker Georgios se till att de åtminstone välkomnas av Kalif Abd al-Hadi (fursten av Baghdad).

    För övrigt tänker Georgios tala med de andra om upplevelserna i Konstantinopel och vad de anser om dem. Han försöker utröna om den som diabliserade Mikael förändras och om han kan se vad Drömmen har för påverkan på gruppen nu. En brist hos sig själv som Georgios har sett är hans kunskaper om mysticism och det ockulta och det försöker han avhjälpa genom många diskussioner med Sir Henry och deras gemensamma ghoul. Georgios gör detta för att stila sin nyfikenhet och också för att vara mer beredd på att hantera de rivaliserande "utgrävarna". Han framför också att han är beredd att dela med sig mycket av det han kan till dem båda.

    Georgios kontaktar brevledes medlemmar av sitt nätverk av Humanity-följare om en del av det som har hänt i Konstantinopel, men den enda som får väldigt detaljerad information är hans mentor Émiel.
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Downtime 3 (1204 till ?)  Empty Plan A

    Inlägg  Vindmusen ons dec 07, 2011 11:44 pm

    Min idé är att vi först tar oss till Baghdad. Vägarna finns och det torde inte vara omöjligt att slå följe med karavaner på väg dit eller liknande. På så sätt kanske man kan börja lära sig språket som behövs och vi har också tillgång till föda. Skulle det bli något problem så kan flera av oss skydda karavanen och därmed bli mer accepterade i gruppen.

    När vi väl kommit till Baghdad torde vi först och främst vara säkra på att vi är accepterade och får jaga i domänen. Jag har ingen aningen hur man gör hos Hedningarna och överlåter alltså denna kunskap och åtgärd till den vise Georgios. Om jag erinrar rätt kunde han dessutom deras språk. Därefter bör vi skaffa oss ett HQ, som vi utgår ifrån när vi letar efter Lamonas Childs. Vi har både deras namn och deras signalement om jag minns rätt, vilket torde underlätta processens. Är det som så att det går trögt kommer vi med all säkerhet fråga oss runt bland de besläktade ifall de varit i domänen och presenterat sig. Skulle det vara som så att de inte presenterat sig får vi vända oss till lokal befolkningen. Har några expeditioner skett den senaste tiden, specifikt mot UR (jag utgår ifrån att vi vet på ett ungefär var UR skulle ligga). Vi har troligen två mycket rika personer i gruppen som säkerligen kan lägga lite slantar i omlopp som gör att vi får information, eller att folk åtminstone talar med oss. ÄR det som så att inga expeditioner har skett bör vi fråga oss om det skett under mer dolda epiteter. kanske en handelskaravan av atypiskt snitt, exempelvis mycket förnödenheter och arbetskraft, samt spadar?

    Skulle ingen info ges efter detta föreslår jag att vi beger oss närmare området där UR ansågs ligga, och försöker med att få information i den omgivningen, ex städer eller byar.

    /Fernao

      Aktuell tid och datum: fre mar 29, 2024 3:02 am