foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


3 posters

    Through a Mirror of Blood

    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Through a Mirror of Blood Empty Through a Mirror of Blood

    Inlägg  lurräven mån mar 28, 2011 11:11 pm

    "Blodet konvergerade i runmönster, mäktiga symboler, uråldriga runor av kraft. Likt kedjor snörde runorna kring ebbandet av livsblodet, nordmannens liv. I ett själaskri förenades blodet med en vild magi som svepte in på mannandet av en desperat man.
    Själen trasas sönder, kroppen är för evigt sårad.

    Någonting fyller tomrummet."


    Ett mörker finner fäste i en sårad själ. Bitar av Freys söndrade själ svävar iväg och finner ro...

    "Varför är inte intressant, men min själ är trasig. Den är offrad. Inte nog med att min redan söndrade kropp numera ständigt blöder från mitt sår, utan en del av min själ är låst bortom min magi. Kärlet till den är en blodsfamiliar som är bunden till mig likt en lem. De fysiska såret är för evigt länkat till livsblodet hos Järnhand. Skulle han någonsin dö så kanske såret skulle slutas. Tills dess tjänar det som påminnelse gällande kroppens underlägsenhet jämfört själen."
    - Freys journal, "I skuggan av den Vita Eken"

    Detta banar vägen för följande speltekniska effekter:

    • Level 6: plockar Wild Mage nivå 1 (sänker min CL med 3, men varje gång jag castar en spell så höjs min caster level med d6, i övrigt som Wizard). Detta tycker jag bra speglar min karaktärs kaotiska magiska kraft, rå och stark, vilken han försöker betvinga.
    • Dags att nyttja featen Obtain familiar som jag tog när vi levlade till nivå 5. Det som händer är att Frey sänder ut en mental kallelse som möts av en främmande liten älva. Hennes ögon glimmar blod och hennes vingar tycks gjorda av skuggor. Funkar det för SL?
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Through a Mirror of Blood Empty Sv: Through a Mirror of Blood

    Inlägg  Vindmusen mån mar 28, 2011 11:59 pm

    Absolut!
    Coolt! Nu kommer inkvisitionen bli än mer intresserad, när du faktiskt springer omkring med en älva Very Happy
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Through a Mirror of Blood Empty Sv: Through a Mirror of Blood

    Inlägg  Ralph tis mar 29, 2011 10:18 am

    Awesome... Tycker att wildmage grejen fungerar riktigt bra, även familiaren blir cool

    Får jag plus de två con som gurra förlorade eller ? Låter ju lite som det... jag tycker det.

    Sponsored content


    Through a Mirror of Blood Empty Sv: Through a Mirror of Blood

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: tor mar 28, 2024 4:48 pm