foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


4 posters

    Recap 22-24 april

    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Recap 22-24 april Empty Recap 22-24 april

    Inlägg  Flychten tis apr 26, 2011 4:54 am

    Vill börja med att tacka Alexander för en rolig spelhelg.

    Sedan tänkte jag att folk som har bra komihåg kanske vill skriva vad som hände under helgen så vi kommer ihåg till nästa gång och så att Henrik kan läsa också Smile

    En bra/dåligt lista kanske skulle vara bra också, så vi Alla kan bli bättre Smile
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  lurräven tis apr 26, 2011 2:30 pm

    Det har varit skoj, så det är ju bra!

    Meeh, skriv en recap själv istället för att pracka på det på andra! elephant

    ~dåligt: svårt motstånd!

    Nyfunna kontakter/allierade
    Stadsansvarige är vår bitch (typ!)
    Anya (för hon blev mutad med en hel silverservis!)
    Frida, smyckessmeden
    En galet blåsig vind

    Fiender
    Antonius!!
    Gerard (fast bara lite och mest Tirion)
    Giftmörderskan tillika förförerskan Callista (även målare och skulptör)
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  Ralph tis apr 26, 2011 3:10 pm

    lurräven skrev:Det har varit skoj, så det är ju bra!

    Meeh, skriv en recap själv istället för att pracka på det på andra! elephant

    ~dåligt: svårt motstånd!

    Nyfunna kontakter/allierade
    Stadsansvarige är vår bitch (typ!)
    Anya (för hon blev mutad med en hel silverservis!)
    Frida, smyckessmeden
    En galet blåsig vind

    Fiender
    Antonius!!
    Gerard (fast bara lite och mest Tirion)
    Giftmörderskan tillika förförerskan Callista (även målare och skulptör)

    Fler Allierade:
    Flickan Sara som ni räddade, Saras mor!
    Oliver, vart han nu tagit vägen?
    Johan Bonde


    Fler Fiender:
    Gamen Simir
    Värdshusvärden på den ståtliga riddaren
    Tudhor (för att ni inte gav honom någon skatt)

    Skämt åsido så tycker väl jag att det enda motståndet som var lite i överkant var alverna. Där fanns ju dock en frisk bris!

    Spindlarna var ju inga problem
    Trollet hade inte attackerat er om inte ni attackerade först.
    Sen har ni ju mycket mer hp än vad som är normalt för lvl ettor!

    Söker du efter lättare encounters eller är du rädd för att jag ska döda spelare? Balansgången mellan en svår encounter och en för svår encounter är ju ibland svår att veta innan. När det gäller trollet var han medvetet för svår för er grupp. Men jag resonerade så att jag måste kunna lägga in väldigt farliga möten i kampanjen också. För att behålla "realistik" samt självbevarelsedrift.

    För att förtydliga, jag tar inte illa vid mig av din kommentar på något sätt men när du bara skriver "-svårt motstånd" så tolkar jag det som att du bara vill ha lättare motstånd!
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  Lehtinen tis apr 26, 2011 4:13 pm

    Det var väldigt roligt i helgen, kändes som att gruppen kom väldigt bra överens.
    Ända minuset är väl Bickes alla höga spot checks som inte gav nåt(HAHA)Very Happy
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  lurräven tis apr 26, 2011 4:17 pm

    Det känns ganska ointressant att battla en hord spindlar. Men nu tar jag något relativt oviktigt och förstorar det i onödan Razz

    Striderna var det inget fel på, även fast jag var lite orolig när jag insåg att alverna var onda!!

    Concerns (antagligen har RALP koll)
    Ungdomarna blir i proportion till den lilla staden en för inflytelserik grupp (maktfaktor) för snabbt.
    "Vi behöver inte göra något för så fort något blir farligt kommer en ashäftig NPC och räddar oss"-syndromet.


    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  Ralph tis apr 26, 2011 4:30 pm

    lurräven skrev:Det känns ganska ointressant att battla en hord spindlar. Men nu tar jag något relativt oviktigt och förstorar det i onödan Razz

    Striderna var det inget fel på, även fast jag var lite orolig när jag insåg att alverna var onda!!

    Concerns (antagligen har RALP koll)
    Ungdomarna blir i proportion till den lilla staden en för inflytelserik grupp (maktfaktor) för snabbt.
    "Vi behöver inte göra något för så fort något blir farligt kommer en ashäftig NPC och räddar oss"-syndromet.




    Tack för tydligare synpunkter! Det är noterat Smile
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  Flychten tis apr 26, 2011 9:21 pm

    lurräven skrev:Det har varit skoj, så det är ju bra!

    Meeh, skriv en recap själv istället för att pracka på det på andra! elephant

    Planen är att jag ska skriva ner lite med men va på jobbet och har efter jag kom hem kollat på Game of Throne episode 2 och sedan sovit 12 timmar :S
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  Flychten tor apr 28, 2011 5:32 am

    Tirion's Dagbok


    18 April

    Idag anlände en ny karavan till staden. Jag försökte sälja lite av det läder jag samlat på mig men fick veta att karavamem mest handlade med metaller. Lätt besviken begav jag mig ut till skogen för att sätta ut mina fällor och se om jag kunde få tag på den där rådjuret som gäkat mig.

    19 April

    Serana kom på ett av hennes nu allt mer vanliga besök. Jag trivs i hennes sällskap och lär mig mycket av henne. Mina försök till uppvaktande har inte direkt gått bra då hon inte verkar vara intresserad av materielating. Hon stannade hemma hos mig och lovade fortsätta undervisningen imorgon.

    20 April

    Jag och Serana begav oss ut i skogen för att sätta mina fällor sedan tillbringade vi resten av dagen med stuider. Jag har alltid varit stolt över mina vildmarksfärdigheter och den kunskap min far givit mig över skogen men jag har nu insett att jag inte vet vidare mycket om man jämför med Serana.

    21 April

    Serana begav sig på morgonen hemmåt men lovade att återvända inom en snar framtid.

    Jag begav mig in till staden och fick reda på att ingen karakvan har anlänt på flera dagar, det är lite oroande. Jag använde resten av dagen till att städa lite vid stugan och ta hand om de djur jag fångat.

    På kvällen ville Snövinge prata med mig och Niham. Han föreslog att vi skulle bli bättre vänner med en Ebon, en av de yngre prästerna som bor i templet.

    22 April

    Idag hände det så mycket att jag inte ens kommer ihåg vilken ordning allt hände i. Under natten drömde jag iallfall.

    Zoria besökte mig för första gången i min dröm, hon kom i sin naturliga form av som en Kentaur. Hon bekräftade det prästen Snövinge sagt och uppmanade mig att lära mig så mycket som möjlit från Serana.

    Efter att ha ätit begav jag mig iväg för att träffa Niham och Ebon. Mina första försök att få Ebon att öppna upp sig misslyckades totalt när jag försökte få han att prata med Blomsterflickan på torget. Jag försökte flertallet gånger under dagen att få Ebon att prata med folk men utan vidare framgång.

    Vattnet va förgiftat och Vattenansvariga fördes akut till sjukstugan. Undersökningar leder oss till Tavelmålarskan Calista som sålt den jade sten som förgiftat vattnet i staden. Niham verkar som förshäxad och vägrar inse att Calista kan vara en skurk. Vi försöker göra ett besök hos henne men blir attackerade och väljer att undersöka de stulna korna istället.

    Storbonde Johan Bonde satte upp en lapp om att hans kor blev stulna under nätterna. Vi undersöker hans hage och inser att något har haft sönder hans staket flera nätter i rad utan att lämna några andra spår. På natten hittar vi spår från någon stor varelse som traskat in i skogen med en ko. Vi följer spåren men Niham och Ebon blir rädda när vi stötter på skogens Vargar.

    Röd eld ute på häxön.

    Gudasten från himlen.

    Sara en flicka jag sänt för att hämta Stadansvarige försvan spårlöst

    April 23

    Direkt på morgonen beger vi oss ut i skogen för att undersöka vad det är som stjäl Johans kor. Vi spårar ner varelsen till dess läger och ser till våran fasa att det är ett Stentroll som desutom fångar Sara. Jag skjuter ihjälp trollet med lite hjälp av Niham och Ebon som distraherar den lite.

    Mord i stan. En främling hittas mördad, hans öron är bortskurna.

    En Gam kommer flygandes söderifrån. Eftersom den absolut inte hör hemma här så skjuter jag den genast. Ebon är inte sen utan får en mordisk släng han också och får till ett riktigt turskott. Vi sänker Gamen som sedan i jorden skriver hjälp innan den dör.

    Främlingar är kvar i stan från senaste karavanen. Antonius som mest dricker öl på Rosa grisen samt 4 andra mystiska individer vilka sägs husera på Svarta Ankan.

    På häxön möter vi äckliga spottande spindlar, efter att ha besegrat dem så kommer de fyra mystiska främlingarna och talar med oss en stund. De ger oss lite varningar och sen försvinner dem.
    Ute på Häxön träffade vi också på en magiker som har glömt sitt namn men väljer att kalla sig Oliver. Han har levt där väldigt väldigt länge och vaktat något. Han vägrade öppna dörren till det han vaktade men betalade bra för att vi skulle ta med honom in till stan. Dörrarna var förseglade och det var konstiga matematisk skrift på ena samt geometriska figurer på den andra.

    April 24

    Antonius en främling med gift i väskan som hållit på med allehanda satyg lyckas fly innan staden inser vilken skurk han är. Vi fick även tag på bevis att det var han som stal gudastenen.

    Våran väg från kungsvägen va blockerad. Alver hade dödat vakterna vid kungsvägen och tagit deras plats. Vind en av främlingarna hjälpte oss nedgöra alverna. Det va även han som dödade främlingen som hittades mördad i stan. Även den främligen va en alv.

    April 25

    Fest! Till våran (Jag, Niham och Ebon) ära arrangerades det en fest i staden. Vi fick stadens nyckel och till och med borgmästaren närvarade.



    Senast ändrad av Flychten den fre apr 29, 2011 12:15 am, ändrad totalt 1 gång
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  lurräven tor apr 28, 2011 1:24 pm

    Asbra!

    Highlights:
    Silvervinge
    Kentauren Zoria
    Oskar
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  Ralph tor apr 28, 2011 1:28 pm

    Det var roligt I lol´ed!!

    Tirion's Dagbok


    18 April

    Idag anlände en ny karavan till staden. Jag försökte sälja lite av det läder jag samlat på mig men fick veta att karavanen mest handlade med metaller. Lätt besviken begav jag mig ut till skogen för att sätta ut mina fällor och se om jag kunde få tag på den där rådjuret som gäckat mig.

    21 April

    Det faktum att ingen karavan har anlänt på flera dagar nu är lite oroande. Jag har de senaste dagarna hållit mig ute i skogen. Serana har också varit där på ett av hennes nu allt mer vanliga besök. Jag trivs i hennes sällskap och lär mig mycket av henne. Mina försök till uppvaktande har inte direkt gått bra då hon inte verkar vara intresserad av materiela ting.

    På kvällen ville Överstepräst Snövinge prata med mig och Niamh. Han föreslog att vi skulle bli bättre vänner med en Ebon, en av de yngre prästerna som bor i templet.

    22 April

    Inatt besökte Zoria mig för första gången i min dröm, hon kom i sin naturliga form av som en Kentaur. Hon bekräftade det prästen *Silvervinge* sagt. WTF???

    Efter att ha ätit begav jag mig iväg för att träffa Niamh och Ebon. Mina första försök att få Ebon att öppna upp sig misslyckades totalt när jag försökte få han att prata med Blomsterflickan på torget. Jag försökte flertallet gånger under dagen att få Ebon att prata med folk men utan vidare framgång.

    Vattnet va förgiftat och Vatten/Kanal -ansvariga fördes akut till sjukstugan.

    Storbonde Johan Bonde satte upp en lapp om att hans kor blev stulna under nätterna.

    Röd eld ute på häxön.

    Gudasten från himlen som de flesta missade, dock inte våra tappra hjältar.

    April 23

    Mord i stan. En främling hittas mördad, hans öron är bortskurna.

    En Gam kommer flygandes söderifrån. Eftersom den absolut inte hör hemma här så skjuter jag den genast. Ebon är inte sen utan får en mordisk släng han också och får till ett riktigt turskott. Vi sänker Gamen som sedan dör på marken.

    Främlingar är kvar i stan från senaste karavanen. Antonius som mest dricker öl på Rosa grisen samt 4 andra mystiska individer vilka sägs husera på Svarta Ankan.

    På häxön möter vi äckliga spottande spindlar, efter att ha besegrat dem så kommer de fyra mystiska främlingarna och talar med oss en stund. De ger oss lite varningar och sen försvinner dem.
    Ute på Häxön träffade vi också på en magiker som har glömt sitt namn men väljer att kalla sig Oliver. Han har levt där väldigt väldigt länge och vaktat något. Han vägrade öppna dörren till det han vaktade men betalade bra för att vi skulle ta med honom in till stan. Dörrarna var förseglade och det var konstiga matematisk skrift på ena samt geometriska figurer på den andra.

    April 24

    Antonius en främling med gift i väskan som hållit på med allehanda satyg lyckas fly innan staden inser vilken skurk han är. Vi fick även tag på bevis att det var han som stal gudastenen.

    Våran väg från kungsvägen va blockerad. Alver hade dödat vakterna vid kungsvägen och tagit deras plats. Vind en av främlingarna hjälpte oss nedgöra alverna. Det va även han som dödade främlingen som hittades mördad i stan. Även den främligen va en alv.

    April 25

    Fest! Till våran (Jag, Niham och Ebon) ära arrangerades det en fest i staden. Vi fick stadens nyckel och till och med borgmästaren närvarade.


    Du missade att skriva om trollet och lite annat! jag la till lite grejor men nu blev det lunch så jag hinner inte skriva mer
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  Lehtinen tor apr 28, 2011 7:12 pm

    Ralph skrev:

    En Gam kommer flygandes söderifrån. Eftersom den absolut inte hör hemma här så skjuter jag den genast. Ebon är inte sen utan får en mordisk släng han också och får till ett riktigt turskott. Vi sänker Gamen som sedan dör på marken.



    Det var väl inte riktig såLaughing när man ser en dödsgam komma flygande med en vingspann på 3 meter måste man agera snabbt
    innan den äter upp några försvarslösa bönder, och när den kunniga jägaren Tirion skjuter mot Dödsgamen följer Ebon hans goda exempel Mad
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  lurräven sön maj 01, 2011 8:51 pm

    Det verkar som Niamh kan skriva också...

    Sylvan Chronicles, the tale of the world bestest bard!


    There were some uninteresting days to summarize the whole "thing". For one I sang only a very few couple of times. To further add to that injury that stupid pretend musician constantly tried to expose himself to *my* girls!! I hate him! Moreover the cute (now known as a poisontress, which is quite exhilarating actually...) painter might be alittle angry with me, dunno really why, might have something to do with her underwear, but she should like her underwear, right? I might let her poison me and she will be happy. I just wish that she likes the same poison as me (not really poison that is).

    I had to walk in the forest until my feet hurt like five times! A troll hit me with a huge hammer (my chest still hurts!!). I never got why we were in that stupid forest. Sure we saved some little girl (which might grow up pretty I guess) and got our hands on some sparkly things but I had to have that weirdo priest heal me since I was dying and I were really wishing for some pretty priestess to do that. That hunter douche kept a bad attitude and was angry each time I just wanted to take a little rest.

    We spent some time at Anya's place, god that woman knows what a good bosom should look like (and how big it should be as well!!)! Even so I never got her alone. I have since prayed to Zoria, the huntress, for support in securing my price. We gave her some silver cutlery that we found somewhere (can't remember and don't really care) which she was happy for...

    We fought some vile elves (I thought they were nice and cute!?) and became heroes! Tirion said I killed like a dozen elves with my father's sword so I guess I'm a warrior now! Again, wounded and I almost lost all the blood in my body. This time I at least had a woman heal me (though an old one at that...). I might have to sneak into the temple and steal some glances at the priestesses there, which I couldn't do at the time... since duty calls or something like that. Baah, working for the old fool at the temple have proved troublesome!!

    I charmed some locks and I think we discovered some old dude for his evil ways. He fled rather than test his mettle against my blade. We solved the poisonous water problem (which only were a test for my brilliance or maybe Callista experimentet?).

    Then we climbed the secret island and discovered alot of antique mysteries and there we met some goddesses henchmen. We saved some old fool wizard (who has a stone which I crave!) but he has since disappeared with the wind.

    Overall I think the gods are testing me, not for my music since my superiority in that regard is certain, however my heroics are still to be known in the world! The gods sending me a bodyguard and a counselor is proof enough at this point. Why that hunter and acolyte is along is still a mystery for me.

    Sponsored content


    Recap 22-24 april Empty Sv: Recap 22-24 april

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: lör apr 27, 2024 2:51 am