foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


5 posters

    Karaktärer

    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Karaktärer

    Inlägg  Ralph fre apr 01, 2011 10:44 pm

    Här vore det trevligt om ni kunde skriva lite om era koncept och vad ni är intresserade att spela.

    Ni har alla växt upp i en liten stad. Ungefär 2000 invånare. Således lite större än den klassiska "byn" det finns en handfull värdshus ett par affärer inom varje område, såsom smeder, skräddare, matställen, tvätterier osv. Beroende på vad ni kommer spela så kommer jag nog göra om lite.
    Mer info kommer inom kort, såsom viktiga karaktärer, byggnader områden...

    Jag vill att ni spelar ungdomar/unga vuxna, oerfarna och oprövade.

    Som sagt tanken med storleken på byn är att alla som är i ungefär samma ålder ska känna varandra. Ni behöver inte vara blodsbröder men det gör inget heller. Spåna!!!
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen fre apr 01, 2011 10:49 pm

    En mystisk man som kan ha skymtas under natten inom tempel området i staden, smygande försiktigt runt i området med sin silver katt.
    Man kan tro att han är en Präst då han bär nåt klädesplagg som kan liknas vid en Präst skrud.
    Men det är ingen i Templet som har hört talas om honom.

    //Joppe
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven fre apr 01, 2011 10:51 pm

    Lehtinen skrev:En mystisk man som kan ha skymtas under natten inom tempel området i staden, smygande försiktigt runt i området med sin silver katt.
    Man kan tro att han är en Präst då han bär nåt klädesplagg som kan liknas vid en Präst skrud.
    Men det är ingen i Templet som har hört talas om honom.

    //Joppe

    Som sagt tanken med storleken på byn är att alla som är i ungefär samma ålder ska känna varandra. Ni behöver inte vara blodsbröder men det gör inget heller. Spåna!!! / Raffe
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen lör apr 02, 2011 12:10 am

    Jag kommer var runt 19 år, kanske fal att skriva mystisk man då Razz, folk som kommer ha anknytning till kyrkan kommer nog vet lite mer om mig.
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven lör apr 02, 2011 1:50 pm

    Fae Bastard!

    Min karaktär är snyggare, har vassare tunga och sjunger finare än dig!

    Dessutom kan han charma lås och inom en snart framtid även spåra!

    Han kan hoppa, klättra, ljuga och övertala folk! När han spelar på sin lyra så gråter nästan alla för att det är så fint!

    Han bor ute på äpplerian/druvgården där det kända Gyllendrömsvinet kommer från! Han har inga syskon och sen hans far dog i kriget, vilket han av och till varit delaktig i sen min karaktärs födsel, så bor endast han och hans mor där. Gården är dock en arbetsplats för ganska många, så det är alltid livat vid gården. En del vidskepliga rackare viskar dock om min karaktärs något annorlunda utseende, tydligen skulle han vara en bortbyting åt de där galna feerna.

    Alltså:
    Social skillperson
    Kommer dabbla som Enchanter endast för Charm Person och enstaka Illusionsformeler
    Kommer även ta en nivå druid för naturaspekter som passar min karaktär (samt rådjurspolare!)

    Ni kan ha sett hans jättefina violetta mantel som han hävdar är spunnen från ljus! Han har en häftig bok som ser dyr ut! Hans lyra är gjord av silver! Han har en båge som han aldrig lyckats stränga och/eller spänna (han har heller inga pilar).

    Han hjälper ibland till på gården, men mest lurar han runt och har det trevligt; han spelar, äter gott och förför flickor.

    Han har ganska dåligt minne och klart begränsat uppmärksamhetsspann. Hans största styrkor är hans magnetiska karisma och above-average intelligens. Man säger att han är 16 år, men en gång sa han till er att han var 17!
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Karaktärer Empty Präst?

    Inlägg  Vindmusen lör apr 02, 2011 7:07 pm

    jag vill ju inte vara sist så jag publicerar här lite grundläggande information om ett koncept jag har. Inget är bestämt och SL har sista ordet.
    Tanken är iaf följande.

    Jag kommer att spela en människa som är mitt uppe i karriären eller ubildningen till att bli en auktoriserad Präst för någon av gudomerna. Jag kommer antagligen vara av uppfattningen om att världen behöver ett nytt statskick, med tanke på att det sedan länge har varit krig och ostabilt. Därför kommer min karaktär att propagera (hemligt?), eller verka för idén att världen skulle må bättre av en teokrati istället för en monarki. Alla (människor) verkar tillbe samma gudar. Vilka vet således vad som är bäst? En människa eller en gud! Gudarna såklart! Därför kommer min karaktär verka för att religionen SKALL erhålla legitimerad makt och i bästa fall en teokrati.
    Kortfattat kanske man skall kalla karaktären en fanatiker som inte kommer se med blida ögon på kättare (subjektivt). Detta kommer dock alltid vara inom de gränser som är satta i samhället, beroende på vad SL ger oss för riktlinjer på vad man kan säga och vad man kan göra. Jag tänker inte vara en uppenbar bråkstake, men karaktären skall ha en ambition att få in religionens visdom till samhället, vilket indirekt är oss som är gudarnas röster i samhället Twisted Evil...

    Angående data på specifik klass med mera, utöver cleric, så har jag ingen aning.

    /Henrik
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Flychten sön apr 03, 2011 12:00 am

    Då jag inte vet hur Ralph ser på Wizard/Sorcerer än så lägger jag fram lite andra koncept jag funderar på en längre tid.

    Den armborst svingande vildmarksjägaren. En Ranger/Warrior som troligen arbetat som spejare inom det militära. Har nu efter kriget sadlat om till att bli en vanlig jägare. En glad och trevlig person som alltid försöker se det ljusa i tillvaron.

    Den karismatiske befälhavaren. Legosoldaten som ledde en grupp legosoldater under kriget. Tar nu lättare vakt uppdrag. Karismatisk ledare som är bered att offra allt för sina kamrater.

    Den unga tjuven. Stjärnskottet i stadens undre värld. En sann överlevare som tack vare sina flinka fingrar och smorda munväder klarar sig ur alla problem han har en tendens att hamna i. Nyfiken med en övertro på sig själv. En kleptoman med ett överdrivet intresse för kartor.
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Ralph sön apr 03, 2011 10:52 am

    Flychten skrev:Då jag inte vet hur Ralph ser på Wizard/Sorcerer än så lägger jag fram lite andra koncept jag funderar på en längre tid.

    Den armborst svingande vildmarksjägaren. En Ranger/Warrior som troligen arbetat som spejare inom det militära. Har nu efter kriget sadlat om till att bli en vanlig jägare. En glad och trevlig person som alltid försöker se det ljusa i tillvaron.

    Den karismatiske befälhavaren. Legosoldaten som ledde en grupp legosoldater under kriget. Tar nu lättare vakt uppdrag. Karismatisk ledare som är bered att offra allt för sina kamrater.

    Den unga tjuven. Stjärnskottet i stadens undre värld. En sann överlevare som tack vare sina flinka fingrar och smorda munväder klarar sig ur alla problem han har en tendens att hamna i. Nyfiken med en övertro på sig själv. En kleptoman med ett överdrivet intresse för kartor.


    Gillar alla tre koncepten. Finns som andra har kommenterat inga problem för er att spela magiker av olika slag. De är sällsynta men det finns ju inget som säger att ni inte får spela sällsynta?

    Det jag vill slå ett slag för är att ni som jag tidigare har beskrivit inte är erfarna(lvl 1)och ej heller beresta utan ni ska ha spenderat den stora delen av er uppväxt i den här staden. Det verkar som att folk i mer eller mindre utsträckning vill spela lite erfarna rackare vilket är förståeligt. Men anledningen till att jag begränsar er med detta är dels för att skydda mig själv och göra det enklare för mig i och med att ni inte känner till alla stora händelser/politik i länderna omkring er. Samtidigt som jag tror att resan kan bli roligare när ni inte vet så mycket från början.

    Sen om micke spelar en cool soldat som har varit med om ett slag eller två så är det ok. Men då blev du draftad precis i slutet av kriget och fick slåss lite vid gränsen. Eller dylikt Smile.

    Om jag hade varit micke så hade jag spelat den överlägsne rangern alla dar i veckan Smile.
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen sön apr 03, 2011 5:15 pm

    Som sagt Kommer jag spela en Cloister Cleric/Enchanter för sedan gå in på Mystic Theurge. Så nästan full spellcaster på både Divine och Arcane.
    Han kommer vara ¨Mystisk¨, utbildad, ha lätt för att gömma sig, vet hur man lurar folk och pratar omkull folk när han väl tar till ord.

    Min karaktär kommer att jobba hos ett av templen i staden, som nån hjälpreda av nåt slag till Ritualmästaren(eller nåt).
    Man har nog bara träffat på honom under nattetid vid templet, men ni har aldrig sett hans ansikte eller nåt annat på hans kropp,
    då han alltid bär en stor prästskrud och i ansiktet bär han nån mask av nåt slag.
    Det ni har uppfattat om min karaktär är att han är väldigt hjälpsam och troende men ändå väldigt tillbaka dragen individ.


    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Karaktärer Empty Karaktär

    Inlägg  Vindmusen sön apr 03, 2011 5:41 pm

    Av vilken anledning skall vi hysa tilltro till dig och varför skall vi låta dig ta del av vårat umgänge? Du verkar så pass underlig att man antagligen inte ser någon anledning till en relation med dig. Speciellt då man aldrig sett ditt ansikte...

    ...jag bara undrar (trallala)Neutral

    /H
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven sön apr 03, 2011 6:22 pm

    Begynnande bakgrund...

    Twilighty Dawn

    This story is perhaps a love story. Of two unlikely beings crossing paths and of their union. Of course, this story is of forbidden love and the tragedy that follows. And a bit of the joy, like a fading light trying to steady itself in the world. I'm the light and this is the story as I know it. Probably half is false and the rest spiced up to fit my expectations.

    Son of a son of bitch

    The hero of the story, my father, were born in the sprawling city of Kallor Springs. He grew up without a father. Instead he took his first steps within the cushioned walls of the Blooming Blossoms. That is his mothers working place, a brothel. Her name was Yum Plum, at least that's the name anyone seems to remember she had. I think it could be fun to go searching for her.

    The hero liked the Blooming Blossoms but occasionally found his way to more respectable establishments with somewhat more cultivated clientele. There he could practice what he had learned. He swayed ladies and sang them out of their clothes, he even managed to sweet talk their jewelry to him. Before long a couple of gentlemen despised this little charmer. He had to flee Kallor Springs.

    Brilliance cultivated like a dandelion

    Our hero was very clever. Too clever for his own good. He lied and seduced his way into the court of High Lady Serendris. Their he continued his life style in the same way as he left of in Kallor Springs. Soon he grew tired of the same ladies every single day. Ever thirsty for something new our hero turned to books. It was there that he stumbled upon the book of Saelvýn Fae Serindrae. The book of the feywild. There he read about some kind of creatures that struck his fancy. Apparently they were called Nymphs.

    Lush forests full of lust

    Not too long after having his interest piqued, our brave hero wandered the emerald forest in search of otherworldly pleasure. For a while he ran around with a little fox. For an entire spring he lived with the deers of Dorley. He sang trees to life and wandered the sky in search of the fables fae.

    It was while our foresty hero knight took control of a wolf pack that the maiden of a hundred love stories caught a glimpse of him. She had heard of him, most fae in the woods had by then. She made him catch a rabbit, a bouquet of honeyed roses and then kill the forest vandal before she let him see her.

    After that, the two of them became one. They caught silvered carps, ate fresh bear meat and enjoyed the flesh of each other. Hand in hand they wandered the star-filled skies of the feywild. They lay in the shadow of the world tree.

    Nightmare

    As the nymph princess gave birth to the most wonderful child in existence, our hero turned bad. He turned the feywild sky midnight black and charred the feylings to smokey wisps. Of course the fey angelic guard killed him. Then they forced the goddess of all things sweet to abandon her child (that'd be me!).

    A tiny glimpse of a memory of the setting sun

    Screaming and all alone our new hero is alone in the forest. There a lovely girl, just married and full of life heard the sound of our hero's cries. She ran to his rescue, and just like that, a family was founded!
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen sön apr 03, 2011 10:01 pm

    Ni har väl säkert hört om att min karaktär kommer ha någon slags missbildning, och det är därför han har heltäckande kläder offentligt.
    Ni får väl tänka att det är som en burka:P
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven sön apr 03, 2011 10:09 pm

    Lehtinen skrev:Ni har väl säkert hört om att min karaktär kommer ha någon slags missbildning, och det är därför han har heltäckande kläder offentligt.
    Ni får väl tänka att det är som en burka:P

    Låt mig gissa din karaktärs namn, Quasimodo?
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen sön apr 03, 2011 10:11 pm

    Ni ser ingenting som kan vara en puckel eller dyligt:P
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven sön apr 03, 2011 10:18 pm

    Lehtinen skrev:Ni ser ingenting som kan vara en puckel eller dyligt:P

    Iallafall min karaktär har livlig fantasi.
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen sön apr 03, 2011 10:20 pm

    Det får han ha:P
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Ralph mån apr 04, 2011 11:44 am

    lurräven skrev:Begynnande bakgrund...

    Twilighty Dawn

    This story is perhaps a love story. Of two unlikely beings crossing paths and of their union. Of course, this story is of forbidden love and the tragedy that follows. And a bit of the joy, like a fading light trying to steady itself in the world. I'm the light and this is the story as I know it. Probably half is false and the rest spiced up to fit my expectations.

    Son of a son of bitch

    The hero of the story, my father, were born in the sprawling city of Kallor Springs. He grew up without a father. Instead he took his first steps within the cushioned walls of the Blooming Blossoms. That is his mothers working place, a brothel. Her name was Yum Plum, at least that's the name anyone seems to remember she had. I think it could be fun to go searching for her.

    The hero liked the Blooming Blossoms but occasionally found his way to more respectable establishments with somewhat more cultivated clientele. There he could practice what he had learned. He swayed ladies and sang them out of their clothes, he even managed to sweet talk their jewelry to him. Before long a couple of gentlemen despised this little charmer. He had to flee Kallor Springs.

    Brilliance cultivated like a dandelion

    Our hero was very clever. Too clever for his own good. He lied and seduced his way into the court of High Lady Serendris. Their he continued his life style in the same way as he left of in Kallor Springs. Soon he grew tired of the same ladies every single day. Ever thirsty for something new our hero turned to books. It was there that he stumbled upon the book of Saelvýn Fae Serindrae. The book of the feywild. There he read about some kind of creatures that struck his fancy. Apparently they were called Nymphs.

    Lush forests full of lust

    Not too long after having his interest piqued, our brave hero wandered the emerald forest in search of otherworldly pleasure. For a while he ran around with a little fox. For an entire spring he lived with the deers of Dorley. He sang trees to life and wandered the sky in search of the fables fae.

    It was while our foresty hero knight took control of a wolf pack that the maiden of a hundred love stories caught a glimpse of him. She had heard of him, most fae in the woods had by then. She made him catch a rabbit, a bouquet of honeyed roses and then kill the forest vandal before she let him see her.

    After that, the two of them became one. They caught silvered carps, ate fresh bear meat and enjoyed the flesh of each other. Hand in hand they wandered the star-filled skies of the feywild. They lay in the shadow of the world tree.

    Nightmare

    As the nymph princess gave birth to the most wonderful child in existence, our hero turned bad. He turned the feywild sky midnight black and charred the feylings to smokey wisps. Of course the fey angelic guard killed him. Then they forced the goddess of all things sweet to abandon her child (that'd be me!).

    A tiny glimpse of a memory of the setting sun

    Screaming and all alone our new hero is alone in the forest. There a lovely girl, just married and full of life heard the sound of our hero's cries. She ran to his rescue, and just like that, a family was founded!

    Riktigt bra morgonläsning på jobbet. Gillar verkligen den här bakgrunden Smile. Du får ett bonus exp!!!
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven mån apr 04, 2011 2:36 pm

    Ralph skrev:

    Riktigt bra morgonläsning på jobbet. Gillar verkligen den här bakgrunden Smile. Du får ett bonus exp!!!

    YES! Very Happy

    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen tis apr 05, 2011 5:29 pm

    En revidera version på min karaktär kommer nu, säg vad ni tycker.

    Den unga prästen som mer eller mindre har levt sitt liv innanför murarna på kloster Morgongåva.
    Och några år sen kommit till staden med sin mentor som var en förre detta Överstepräst i staden,
    när han kom tillbaka tog han till sig ämbetet som Ritualmästare över kunskapens tempel, med
    den unga prästen som sin lärling.
    Ebon som den unga prästen hette, har visat stor talang för det ockulta, hade börjat skriva om sina egna idéer i den bok
    som inom en snar framtid skulle komma och förvandlas till en spellbook.
    Utom det ockulta är Ebon, väldigt lärd inom Teologi, Historia och allt som har att gör med adeln i landet.
    Men han kan inflika en och annan kommentar inom andra områden.
    Ändå om han inte tillbringar nån tid alls utanför templet murar så verkar han snappa upp en del vad som händer i staden.
    Ni som har träffat Ebon skulle säga att han är en trevlig ung man, men han börjar ofta börja prata om saker som han har
    hört om, som leder samtalen i helt olika riktningar än vad ni börja med.
    Men ni har nog bara träffat honom inför Templets fyra väggar, då ni kanske börjar misstänka att han lider torgskräk.
    Dom korta stunderna ni har träffat Ebon så har han haft väldigt stor prästskrud på sig som täkt hela kroppen,
    långt rutfisigt korp svart hår som ser lite ovårdat ut, mörkbruna ögon och ett smalt lite lurigt leende.
    Vad som skulle beskriva Ebon med två ord är Medeltidens Nörd:P
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen tor apr 07, 2011 9:34 pm

    Hur går det för Bicke och Henrik på karaktärs front vart ganska tyst från er?
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Vindmusen tor apr 07, 2011 10:10 pm

    Jag avvaktar då det lär ta ett tag innan vi kommer spela. Dessutom har jag alltför mycket att göra, bland annat min egen kampanj.
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Flychten mån apr 18, 2011 6:43 pm

    Kommer spela jägaren. En ung man som tvingades delta i kriget, ogillar strid och försöker alltid lösa saker på fredlig väg. Arbetar som jägare och förser staden med kött Smile (kommer bygga den på karkatären jag spelade i helgen) med andra ord lite små lögnare gillar att sätta andra i små trubbel men i slutändan ändå hjälpa till. Har en grävlingspolare som han tagit hand om sedan den bara va ett litet barn. Hans far gick bort i kriget och när hans mor felaktigt fick information om att även han dött så slutade hon äta. Hans syster blev av en okänd adelsman uppköpt (under tiden som jag låg i armen) och tvingad in i giftemål. Något som han kommer försöka få reda på mer om

    Hunter Druid lvl 1
    Hunter Barbarian lvl 1 (kanske 2)
    Kanske Scout (som out of rule saken då, måste bara försöka förhandla in den obligatoriska scout/ranger featen i det packetet i så fall)
    Ranger Resten
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Ralph tis apr 19, 2011 10:47 am

    Flychten skrev:Kommer spela jägaren. En ung man som tvingades delta i kriget, ogillar strid och försöker alltid lösa saker på fredlig väg. Arbetar som jägare och förser staden med kött Smile (kommer bygga den på karkatären jag spelade i helgen) med andra ord lite små lögnare gillar att sätta andra i små trubbel men i slutändan ändå hjälpa till. Har en grävlingspolare som han tagit hand om sedan den bara va ett litet barn. Hans far gick bort i kriget och när hans mor felaktigt fick information om att även han dött så slutade hon äta. Hans syster blev av en okänd adelsman uppköpt (under tiden som jag låg i armen) och tvingad in i giftemål. Något som han kommer försöka få reda på mer om

    Hunter Druid lvl 1
    Hunter Barbarian lvl 1 (kanske 2)
    Kanske Scout (som out of rule saken då, måste bara försöka förhandla in den obligatoriska scout/ranger featen i det packetet i så fall)
    Ranger Resten

    Bra micke !! Skönt att du är på gång. jag ser fram emot att få läsa om din karaktär så fort som möjligt
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Flychten tis apr 19, 2011 6:19 pm

    Tirion Jägaren


    THE TEN-MINUTE BACKGROUND - http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/19713850/The_Ten-Minute_Background--Post_your_characters

    Step 1:
    Write 5 background and concept elements that you feel are important to your image of the character. These can be a concept overview, a list of important life events, a physical description, a personality profile...whatever you need to get an image in your mind. 5 is just a minimum...more elements are encouraged!

    1 - Tvingades delta i kriget och såg där min far bli brutalt ihjälslagen av en grupp legosoldater som anställts för att beskydda avståndstrupperna. Tack vare legosoldaternas förädderi förlorades slaget och från det gömställe jag flytt till såg jag hur deras ledare pratade med någon okänd person och flera myntbälten bytte ägare.
    2 - Tog sin faders yrke efter kriget som jägare och vägvisare i skogen runt staden
    3 - Modern slutade äta när jag informerade henne om att far dog i kriget. Min lillasyster vet jag är i livet men mor vägrade berätta vad som hände med henne.
    4 - Skämtsam person som ofta sätter andra i problem med oskyldiga lögner. Försöker dock i slutändan hjälpa till att ordna upp alla problem han orsakat.
    5 - Bor i en stuga i skogen som ligger i närheten av staden.
    6 - Tagit hand om grävlingen Tikum sedan den va ett litet barn. Tikum följer med vart än jag går och jag har svårt att se varför folk har problem med det.



    Step 2:
    List at least two goals for the character. At least one of these goals should be one that the character has, while another should be one that you, as a player, want to see developed over the course of the game.

    1 - Ta reda på vart min syster är och varför hon är där. Hämnas på den legostyrka som låg bakom min faders död. När det är gjort bilda familj och slå mig ner.
    2 -


    Step 3:
    List at least two secrets about your character. One is a secret the character knows, one is a secret that involves him but that he is not actually aware of yet. This will help me in creating plots that center around your character. I will also be creating a third secret which you as a player will not be aware of, so expect some surprises!

    1 - Den okända mannen som legosoldaterna fick pengar av är ingen mindre än en väldigt högt uppsatt person inom kungens hov (eller någon annan som alex finner mer lämplig, tanken är att jag ska ha lyckats få ett liten anning om vem det är redan iallafall)
    2 - Min mor tvingades gifta bort min syster till en adelsman som är allmänt känd för att vara extrem elak och hänsynslös. Min syster ville inte ingå äktenskap och blir ofta misshandlad inom äktenskapet. Hon beskyller mig och våran döda fader för att ingen va där och skyddade henne. (jag vet inte om allt detta)
    3 -


    Step 4:
    Describe at least three people that are tied to the character. Two of them are friendly to the character, one is hostile. If you like, you can include an enemy of yours here as well, so I have an instant NPC nemesis to throw at you.

    1 - Herman läderarbetaren, stadens bästa läderarbetare har jag ett nära sammarbete med. Han är en rättskaffensman med extrem bra affärssinne. Tagit mig under sina vingar efter att båda mina föräldrar dött. Har sina anningar om vad som kan ha hänt med min syster men vill inte avslöja något då han tror jag kommer göra något dumt.
    2 -
    3 - Adelsmanen som gift sig med min syster (fientlig)
    4 - Mannen som betalade legosoldaterna (fientlig)

    Step 5:
    Describe three memories, mannerisms, or quirks that your character has. They don't have to be elaborate, but they should provide some context and flavor.

    1 - Jag va tio år och tillsammans med min 7 åriga syster va vi ute och lekte i skogen vid våran trädkoja när plötsligt en stor Grävling kommer ut springandes från buskarna med blicken riktad mot min syster som fryser av räddsla. Utan tank för mitt eget liv greppar jag yxan jag "lånat" från hemmet och ställer mig mellan grävlingen och min syster. Grävlingen går till anfall och med extrem tur lyckas jag döda den med ett hugg. Jag vänder mig mot min gråtande syster och lovar henne att jag alltid ska vara där och beskydda henne. Hon hoppar upp i min famn och kramar mig krampartande. Bakom henne får jag se varför grävlingen gått till anfall där ligger nämligen hennes barn i snåret. Jag tar upp grävlingsungen och tillsammans med min syster går vi hem.
    2 -
    3 -
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Ralph ons apr 20, 2011 10:28 am

    Flychten skrev:Tirion Jägaren


    1 - Jag va tio år och tillsammans med min 7 åriga syster va vi ute och lekte i skogen vid våran trädkoja när plötsligt en stor Grävling kommer ut springandes från buskarna med blicken riktad mot min syster som fryser av räddsla. Utan tank för mitt eget liv greppar jag yxan jag "lånat" från hemmet och ställer mig mellan grävlingen och min syster. Grävlingen går till anfall och med extrem tur lyckas jag döda den med ett hugg. Jag vänder mig mot min gråtande syster och lovar henne att jag alltid ska vara där och beskydda henne. Hon hoppar upp i min famn och kramar mig krampartande. Bakom henne får jag se varför grävlingen gått till anfall där ligger nämligen hennes barn i snåret. Jag tar upp grävlingsungen och tillsammans med min syster går vi hem.
    2 -
    3 -

    När din grävling får reda på att du mördade hans mamma kommer han bita dig i halsen!

    Sponsored content


    Karaktärer Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: lör apr 27, 2024 7:01 am