foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


    Luc a´ Sebastién

    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Luc a´ Sebastién  Empty Luc a´ Sebastién

    Inlägg  Ralph lör aug 13, 2011 12:22 pm

    Luc skapad av Salianna Matriark över Frankrike skapad av Michael Patriark över Constantinopel skapad av Arikel Grundare av klan Toreador

    Age: 50 years
    Apparent Age: 30
    Date of Birth: 1147
    R.I.P: 1177

    ---

    Nature: Celebrant
    Demeanor: Chameleon

    ---

    Strenght: 2
    Dexterity: 2
    Stamina: 2

    Charisma: 5 (5; Gratis dot)
    Manipulation: 4 (3; Gratis dot. 4; 5 mat)
    Appearance: 4 (3; 8xp. 4; 5 mat)

    Perception: 4
    Inteligence: 4
    Wits: 2

    ---

    Alertness: 4
    Dodge: 2
    Empathy: 5 (4, Gratis dot,5 gratis dot)
    Expression: 3 (3, Gratis dot)
    Intimidation: 4 (5xp,4 gratis dot)
    Leadership: 3 (5xp, 2mat)
    Subterfuge: 3

    Etiquette: 2
    Melee 2
    Stealth 2
    Survival 1

    Academics: 4
    Linguistics: 2 (Franska, Latin, Engelska, Tyska)
    Occult: 3 (2mat)
    Politics: 2 (3xp)
    Seneschal 1 (3xp)

    Kindred Lore 4
    Hunting 2
    Grace 5 (7exp, 1mat)
    Style 4 (5xp, 1mat)

    ---

    Auspex 6 (5, 3mat, 6 gratis dot, clairvoiance))
    Celerity 2 (2; 5xp)
    Dominate 2 (1; 4 mat. 2; gratis dot)
    Presence 5 (9 mat)

    ---

    Elder Generation: 4
    Status: 2
    Resources: 2
    Mentor 2
    Allies 2 (1 och 2 3xp)
    Fame 2 (1exp)
    Influence 2 (2xp, 1mat)
    ---

    Conscience: 2
    Self-Control: 3
    Courage: 5

    ---

    Road of Humanity: 5 (4 och 5, 2mat)
    Willpower: 9
    Bloodpool: 40/8

    ---

    Unbroken Lineage: 2p merit -
    Prestigious Sire: 1p merit -

    Nightmares (thanx G)
    Eat only criminals 4 p flaw
    Deep sleeper 2 p flaw

    Dearangements:
    1.2.3


    Prestigious Rival: ?p flaw (Elder Generation)
    Major Enemies: ?p flaw (Elder Generation)

    ---
    Experience points (53/53 spenderade)

    Politics 1 och 2 (5xp)
    Seneschal 1 (3xp)
    Appereance 3 (10xp)
    Leadership 1 och 2 (5xp)
    Intimidation 2 (5xp)
    Status 2 (1xp)
    Celerity 2(5xp)
    Mentor 1 och 2 (3xp)
    Grace 4 (3; 2xp 4; 3exp)
    Allies 2 (3xp)
    Fame 2 (1xp)
    Intimidation 2 (2xp)
    Style 3 (2xp)
    Influence 1 (2xp)



    Maturation points (37/37 spenderade)

    Dominate 1 (4mat)
    Auspex 5 (3mat)
    Presence 3 (3mat)
    Humanity 4 och 5 (2mat)
    Manipulation 4 (5mat)
    Appereance 4 (5mat)

    Grace 5 (1mat)
    Style 4 (1mat)
    Influence 2 (1mat)
    Intimidation 3 (2mat)
    Presence 4 och 5 (6mat)
    Leadership 3 (2mat)
    Occult 3 (2mat)



    Luc a´ Sebastien

    Sure the first ten years was enjoyable, I was embraced and then introduced to a new world. I guess I would call it exhilarating...at least in the beginning. My “mother” Salinna was exotic to me, she seemed old and wise beyond my mortal comprehension, and she was, but you must remember; I adjust fast, to fast some would say. After ten years of exploring my new found powers, hunting the humans side by side with Salinna, I lost interest. I mean how meaningful is it roaming the wild cities of the age of the shining knights and brutal mortals? My physical developments came to a hold quite early and I didn't feel any urge trying to push them any further. After a few petty years I came to the understanding that the mind truly is the most powerful weapon of the cursed. I understand the low witted “long-fangs” spending all their limited pondering to achieve greater strength, speed, and constitution, it´s because of their blind acceptation of the old ones game. I however do not play their game, I´m stronger and faster than the mortals when I wish, the only reason to develop these powers is the possibility or risk of fighting other immortals, and why would I do that? I realise the gains of seemingly playing the hierarchic game, and yes I embrace the advantages gained, but it has no meaning to me, I´m not interested. A few years back I came upon the great city of Constantinople with some companions and it was there my immortal life took the first unexpected turn. It was in “new rome” that my unlife caught a meaning. In an insignificant but ancient alley I came upon the presence. I´m not overly gifted with words and I find it hard to describe the feeling that washed over me like cold water, but I can tell you this; it was magnificent. An almost otherworldly feeling radiating through my whole being, like sunlight on a misty tranquil pond. I don´t know the purpose of that aura, It´s feelings if any towards me, and sadly not any means to find it. But I am drawn towards it, in some inexplicable way. I know now that I cannot truly rest until I find my place under it´s wings...

    When I´m not looking for information of the ancients as I call them I hang around the communal places of the cursed. I make myself useful now and then but the insightful ones can probably tell I´m not really making an effort. I always keep an eye open for interesting individuals with contacts or information. I´m social and I like gatherings, especially the ones my brother pulls together. I´m not in a real hurry since I´m immortal? and I enjoy the beauty and happenings around...

    There are some who are worth mentioning;

    My elder brother; an interesting friend with funny ideas. He has been my mentor in many things and still gives the occasional justified tip! I probably love him if we are capable of love? Nevertheless I would go to lengths helping him if it came down to that. He is a typical toreador in some ways and in moderate doses it´s refreshing spending time with him, we both indulging in the beauty that exists all around us. He plays the game well and he knows a lot of people, his place is definitely a good place to hang around for news and events.

    The Traveler: A Portuguese fella with some good insights, he does not settle for the limited surroundings. He has truly been places, he has met people and seen wonders of the world. I guess he is like me in some ways. Open-minded, curious, maybe a bit to adventurous. He has a hard time relaxing though, that one, he always seem to be going somewhere which is a bit annoying at times. His company surely beats most other around here though, and I think we fare well he and I. Hopefully our paths will match in the nearby future, for a long trip.

    The Spiritman: A bookworm! This guy is just really to much, he spends a lot of time with his inky nose in books reading and reading, ohh I forgot, and occasionally chatting with the invisible spirits and ghosts which seem his closest friends. Weird, but has a lot of knowledge concerning interesting matters which make him more than useful to have around.

    Salinna: We had some close years in the beginning, I think my initiation was longer than planned so I guess she thinks me enjoyable. She rejects my viewpoints on vampire society but likes my curious and analytical mind. We keep in touch, do some hunting and other stuff when it pleases her. However she´s pretty caught up in her little political projects and such, and she always refuses to give me straight answers concerning her maker, always being vague and speaking in metaphors. But I have my hopes up, I will lure the answers out of her someway or an other.

    Personality: I guess people would describe me as; observant, unceremonious, witty, intelligent, curious, social, flexible, impulsive, tantalizing, and alluring. As I mentioned I adjust fast, so I blend in well in a lot of surroundings, especially when I´m motivated. I know how to have a good time and I can converse about most subjects. I don´t like physical people and I disrespect foolish ones. I´m a bit bored of the everyday (un)life and impatiently awaits the fat gold-vein clue of the big mysteries.

    Description: A above average height man in his early thirties with ordinary looks but tendencies towards prettiness, striking blue eyes and shoulder long auburn hair. Always immaculately dressed in the latest fashion (thanks brother) with inclination to black, golden and blue colors.

    Thoughts since the journey began: Unlife has turned a bit dreadful lately, we are a disoriented group without leadership. It´s annoying really, Fernau doesn´t care, he´s just restless, the painter... well he paints but seldom speaks? and my brother... hm I thought he had it in him but whenever he opens his mouth it´s just to worsen things. That little speech of his was a bit over the top, which we now are paying for. Why can´t he get a spine and just do some decisionmaking? He´s the elder right? I really have to push him some more towards it, but it seems that he´s just social when it comes to clothing and bickermaking for the "fun" of it. I´m not a leader, I don´t even want to lead. I just wanna go find Janus. That bitch across the river and her suits can just go fuck themselves. If it wasn´t for that Fernau and brother is in trouble I would have disappeared a long time ago... How troublesome. Janus however is an interesting side of the coin. In his journal he describes how he even can´t remember vital things in the beginning of his unlife. Now that is exceptional! I really would love to meet him. I seriously believe he could have a monumental impact upon me as an individual, treasures of knowledge, Insights, enlightenment and new perspectives, the list could be made long... He is rather vague in his journal, but i think he suggests that he is older than the roman times.. What if he is over 2000 years old, and also he seems rather ruthless... I shall have to be wary around that one. I wonder what he likes? And how I could satisfy his needs?




    [b][b]


    Senast ändrad av Ralph den tor feb 09, 2012 10:07 pm, ändrad totalt 15 gånger
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Luc a´ Sebastién  Empty Sv: Luc a´ Sebastién

    Inlägg  Ralph lör aug 13, 2011 12:30 pm

    Downtime


    Luc åker tillbaka till Calei, väl där informerar han Ludvig om äckelhärvan efter att ha jagat dem till svaghet. Sedan överlåter jag det till Ludde. Håller brevkontakt med Henri och kollar hur det går med översättningarna och vad som händer i domänen efter att vi dragit.

    Åker med Fernau till Portugal när han drar dit. Kan tänka mig att vara där ett par veckor för att spionera på hans bakgrund hans sire och vampyrer i allmänhet där. Vilken klan tillhör dem? Hur gamla är dem? Vad har de för traditioner? Vilka generationer är de? Jag försöker helt enkelt studera dem och njuter samtidigt av Fernaus roliga personlighet samt hans och hans sires relation.

    Efter detta drar jag till Paris om det inte är outhärdligt intressant i Liberia. Jag drar till Salianna och försöker få henne att "mentora" mig. Jag vill veta allt om henne och hennes bakgrund. Sen vill jag veta lite om vad det finns för gamlingar man skulle kunna närma sig samt info om hennes sire och vad han håller på med i Konstantinopel. Förhoppningsvis går detta bra och hon ger mig lite uppdrag i utbyte mot hennes sällskap och information??? Jag stannar här tills hon skiter i mig eller när det händer ngt intressant någon annanstans!!


    Luc undersöker översättningarna som Henry skickar till honom. Eftersom Luc reser mycket så passar han på att läsa på resande fot. Frågar också de andra om de har kommit fram till något vettigt. Är dock inte jätteintresserad av att sitta tillsammans och plugga om inte alla samlas...

    Eftersom Salinna verkar vara så jävla besviken på Luch så prioriterar han henne och gör det hon vill. Spenderar all min exp utifrån det. VIll hon att jag engagerar mig i politiken så gör jag det, vill hon att jag ska leverera färskt blod till prinsen så gör jag det också!!! Men du får gärna förtydliga så jag vet om jag ska lägga exp på ngt annat. Vet inte om jag kunde använda min maturation på abilities också?

    Luc
    Pedofilhärvan tycks ha nästlat sig djupt bland Calais avskum. Under några av dina besök ser du saker du antagligen helst glömmer. Grymheten och råheten för tankarna till vilda djur.

    Under ett av dina besök ser du en tiggarpojke du tidigare sett. Han står på alla fyra och har en grymtande man bakom sig. Du kan höra hur pojken skrattar ljust och glatt. Det tar ett par ögonblick innan mannen skriker i panik och smärta. Han ryggar tillbaka och du ser bara kött och blod där hans kön en gång varit. I samma ögonblick hör du ytterligare ett skrik och panik sprider sig genom husets övervåning. Du hinner även se tiggarflickan som varit tillsammans med pojken tidigare. Hon tuggar på något och är blodig om munnen.

    Eftersom jag såg båda dessa barn bli mördade tidigare så undrar jag om de kan vara spöken som manifesterar eller andra hemska demoner. Eftersom jag har courage/nyfikenhet 5 så lägger jag ett antal nätter på att nästla mig in i det äckliga stället. Jag vill spana på ungarna för att få reda på något, skugga dem osv, om inte det fungerar så låtsas jag att jag är kund och ser således till att anlita de galna barnen? Väl där så gör jag självklart inget äckligt utan försöker prata med barnen om det går och tar reda på mer om deras situation/tillstånd. Ser jag dem inte igen eller om jag inte får reda på ett dugg så informerar jag Larloch om vad som försigår i hans domän.


    Det verkar som om Ludvig kan stänga ner verksamheten men huruvida rättmätiga straff kan utmätas är oklart.
    Bryr mig inte så länge ludvig stoppar det

    Inom kort från det att ni anlänt från Vienne blir du kontaktad av en man som säger sig vara anlitad av kyrkan. Han undersöker försvinnandet av ett barn som funnits i ett nunnekloster. Tydligen har flickan försvunnit och enligt uppgifter har du haft viss intresse i det här barnet.

    Det stämmer bra det jag är flickans "patron" det förfärar mig fruktansvärt att hon har försvunnit. Jag gör allt i min makt för att rädda flickan! Spenderar pengar, åker dit, samlar ledtrådar. Ingen rör min framtida dotter. Min karaktär är helt klart förälskad i den romantiska idén om att Luc räddade henne som spädbarn för de sedan ska förenas som vuxna..

    I sällskap med Fernao får du uppleva en främmande kultur och även träffa den syndigt vackra Adora Mohini Esmeralda. I hennes nyvunna domän tilltalas hon Emperatriz. Den morstyrda staden Seville är hemmet för cainiter som inte tillhör någon av de större cainitstyrda områdena. Till en början tycks det som om henne och ni, efter att hon uppmanat er, är där för att underminera det moriska styret.

    Hon säger att hon fått sitt blod av Zapathasura och att denna existens lyder mot sitt slut. Därför är det viktigt att hon och hennes följe kan möta världens slut på ett sätt som möjliggör en pånyttfödelse. Hon verkar mera intresserad av sina childes och andra göromål än det moriska styret. Dock säger hon att hon gärna ser att "den store Fernao" driva tillbaka morerna. Fernao har helt klart skaffat sig ett rykte som hans Sirè tycks beundra.

    Ibland får du intrycket av att denna Esmeralda nästan verkar samla ihop "pjäser" till sitt dockhus. Hon omger sig av ovanliga och intressanta personer. Hennes senaste ögonsten är en ung flicka som enligt henne är en dotter och henne själv pånyttfödd, på samma gång. Det tycks som hon lär upp denna flicka för att styra.

    Exakt vilken ålder eller generation hon har delger hon inte. Men det verkar sannolikt att hon är av potent blod och äldre än åtminstone din bror. Hon är helt klart exotisk och måste ha färdats långväga för att komma hit. Deras klan kallas för "Ravnos". En synnerligen ovanlig klan vars rykte knappast matcher din erfarenhet av de.

    Iberia är intressant. Men det är väldigt orolig region särskilt för dig som inte tillhör någon tydlig fraktion. Innan årsskiftet 1197-1198 skickas du hem. Esmeralda ska resa bort med sina childes.

    Låter som en intressant resa. Lägger på mitt minne att ha med mig någon uppfinningsrik gåva nästa jag gång jag hälsar på . För övrigt hjälper jag Fernao om han vill gå och mobba morerna.

    Paris är ett ljusspel i en annars dyster värld. Festerna och folket livar upp dig. Du förstår att Matriark Salianna är besviken på dig och din bror. Hon beklagar sig över hennes nycker och infall som kom att leda till er bådas omfamning. Det hon för stunden tyckte sig se är borta. Om du fortsätter i din strävan så låter hon dig träda i tjänst som munskänkare åt Paris prins. I effekt kan det leda till att du blir din Sirés ögon och öron i domänen. I övrigt kommer dina val av xp-spendering styra hur er relation ser ut och vilken information du kan få. She be a harsh mistress.

    Din Grandsirès mål är uttalat att skapa "Himlen på Jorden". Detta verkar primärt ske genom skapandet av vackra ting och uppmuntrandet av att agera hedersamt. Han visar sig sällan och de som ser honom förvandlas allt som oftast till gråtande vrak som sedan ägnar sina liv åt att fullfölja hans dröm.

    Eftersom hon uppenbarligen känner alla ancients så är det en väldigt tydlig väg att gå för min karaktär. Han gör allt i sin makt för att fånga hennes uppmärksamhet och gunst. SJälvklart blir jag Prinsens bitch. Jag ser till att göra ett exellent arbete. MIn karaktär gillar ju givetvis inte att beblanda sig i "spelet" men ser det som ett nödvändigt ont för att nå sina mål.


    Note to self; undvik konstantinopel och farfar.


    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Luc a´ Sebastién  Empty Sv: Luc a´ Sebastién

    Inlägg  Ralph mån okt 24, 2011 10:59 pm

    Ralph skrev:Downtime


    Downtime 2

    Söker ständigt efter nya svar. Min karaktär börjar känna sig frustrerad av att han inte kommer någon vart och söker desperat svar och förändring
    Dystopin närmar sig och Luc famlar efter minsta halmstrå han finner! Detta leder honom till att fortsätta tjäna de äldre i Paris med förhoppning att få minsta smula av information som kan läggas till samlingen.

    Relationen till Salianna intensifieras och jag går ner på mina bara knän och ber om att få möjligheten att bevisa mig på ett sätt hon finner lämpligt. Ge mig det du har där inne!

    Är fascinerad av individerna och situationen i Konstantinopel. Att jag är bunden till Paris och i princip förbjuden att hålla kontakten med Konstaninopelianerna av min sire gör att jag undersöker Road of Chivalry och Mikael samt söner på avstånd genom brevkontakt. Kanske att jag finner en "mentor" i paris som kan lära mig mer?

    Reser ner till Vienne ganska anonymt och hänger med Lamona samt Calla.

    Fortsätter undersöka flickebarnet vars öde ska sluta i mitt våld. Tar familjen hand om henne? Finns den tredje intressenten kvar och bevakar från skuggorna eller vad har hänt där ?
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Luc a´ Sebastién  Empty Sv: Luc a´ Sebastién

    Inlägg  Ralph mån jan 16, 2012 9:51 pm

    Helgens exp 6 stycken spenderades på

    Intimidation 1 till 2
    Grace 3 till 4
    Fame 1 till 2
    Style 2 till 3 ("bonus" som henrik upptäckte)
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Luc a´ Sebastién  Empty Sv: Luc a´ Sebastién

    Inlägg  Ralph tor feb 09, 2012 10:09 pm

    Uppdaterat stats

    Köpt empathy, intimidation, leadership, occult, Influence, Presence, Style, Grace

    SOCIAL MONSTER !!!!!
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Luc a´ Sebastién  Empty Sv: Luc a´ Sebastién

    Inlägg  Ralph tor maj 17, 2012 5:25 pm

    Luc har till slut tappat lusten hoppet och viljan att försöka skapa en bttre värld genom att hjälpa andra att leva ett bättre liv. Det finns bara ett sätt att påverka världen. Det är genom att förinta ondskan.

    Luc värvar två människor av det rätta virket. Han ghoular dem och får dem att uppnå sin fulla potential till fullblodade dräpare. Han får en rekommendation av Fernau att inviga en vildsint kvinna från norr och skapar således sitt "första" barn. Luc tillsammans med dessa tre bildar en "deathsquad" som gör Paris och dess omgivning till en bättre plats genom att spåra ner och förgöra ondskan.

    Luc är den perfekta koordinatorn i nedspårningen av människor och cainiter som inte förtjänar att få leva. Med hjälp av sina psykiska krafter och förmågan att summonera, läsa tankar och fjärrskåda kan Luc effektivt ta reda på vem som ska bli Änglagruppens nästa offer.

    Många kriminiella och perversa människor stryker med i Paris omgivning. Luc hjälper även Henry att rensa ut Calei då och då. Självklart försöker Luc få med Henry på det hela men om han inte visar intresse så gör Luc det i lönndom för Henry.

    Utåt sett fortsätter Luc att tala om vikten av att vara en "god" medvarelse både inför cainiter och människor men bedriver i lönndom de mer extrema handlingarna.

    Luc tar hjälp av Fernau och med sin förmåga att övertala även den mest skeptiska får Luc med Fernau på farliga räder när det handlar om mäktiga cainiter som ska förgöras.

    Sponsored content


    Luc a´ Sebastién  Empty Sv: Luc a´ Sebastién

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tor maj 16, 2024 4:11 am