foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


2 posters

    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester Empty Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    Inlägg  lurräven tis dec 27, 2011 6:55 pm

    Skriv om tidperioden 1204-1310 här!
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester Empty Sv: Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    Inlägg  Lehtinen tis dec 27, 2011 7:22 pm

    1204-1214

    På tillbaka vägen till Calai så tar Henry farväl av Coteriet för en stund, då han tar några dagar att leta ner alla försvunna tavlor och hämtar dom som han tror är målade av Michael som ligger under Haga sopiha, samtidigt som han skickar bud till Bagdad under ett falskt namn som vill köpa tavlan i värdshuset, och är redo att betala väldigt mycket för det. Håller sig väldigt lågt under tiden i Konstantinopel.

    Om han hittar tavlorna eller inte tar han sig till Cypern vilket fall som helst för att träffa dom andra.

    Väl tillbaka i Calai lägger Henry till att hans skyddsling har blivit kidnappad, då han lägger kropp och själ i att hitta henne och han hoppas att Luc hjälper honom i sökande efter den elaka Lasombran.
    Och införskaffar sig i en Ghoul som går under namnet John Forester.

    Under åren så börjar Henry samla på sig allt mera böcker då han tror att Michael gav honom i uppdrag att samla ihop all kunskap och vårda över den.

    Och leta redan på mer tavlor från den okända konstären.

    Han letar väldigt mycket för flera drömmare som kan hjälpa honom i sökande i kunskap

    John Forester kommer vara en ljus början för revenant familjen Forester som då Henry bara kommer plocka ut dom mest moraliskt värda till att starta denna
    pelar av hop i samhället.

    Den ända personen Henry har berättat vart flickan finns är till Luc och Henry kommer gå därifrån, fråga om det är nån som har frågat efter henne och då kommer han få reda på att det var nån man från Italien som har frågat efter henne.
    Han kommer ju ihåg exakt datum Luc fråga honom om flicka, och därifrån kommer han söka information vem är den person? vad sysslar han med? och vart kommer han ifrån?
    Henry kommer väl komma till många svar på sina frågor då han är en mäster detektiv, och han kommer försöka tvinga fram episoder som kan hjälpa honom att hitta henne.
    Tillsammans med Henrys nya Ghoul John Forester letar dom över hela Europa efter henne.

    Han kommer ta kontakt med Nosferatus från Konstantinopel och säger att han är villig att ge dom ett nytt hem i det nya drömmarnas stad som dom tillsammans ska skapa,
    med Mikael visioner som grundpelare.

    Tavlorna kommer inom snar framtid befinna sig i Calais nyaste bibliotek/universitet som Henry låtit bygga i utkanten som kommer fungera som Libary of Dreamers huvudfäste.

    Börjar göra undersökningar på på dom juvelerna och vill att dom andra ska närvara i Calai med det andra sakerna dom hitta för hans tankar går till att stenarna är ett set som kan användas tillsammans till att göra nåt

    1215-1225

    Fortsätter leta efter Rose tillsammans med John.

    Sökandet efter Flickan och hennes kidnappare har tagit oss till Sicilien då vi har hört att Galatio de Veronese ska befinnas sig här.
    Vi finner snabbt denna plats han ska befinna sig på det, ett stort slott som ligger precis vid vattnet.
    Jag säger till John att stanna och vänta på mig här medan jag går in i slottet för att hitta henne.
    Vandrande igenom detta skräck slott, jag har inte möt en enda person i dom här långa trånga korridorerna känner hur skuggorna kryper närmare och närmare medan
    jag smyger igenom dessa långa korridorer.
    Känner hur min rädsla tar sin hand om min best mer och mer, till slut lyckas jag tygla mig då jag är här för att hjälpa en lite försvarslös flicka,
    men precis då jag tycka mig se ryggtavlan av en liten flicka så hör jag en mans röst, du ska inte vara här din inkräktare.
    Jag famlar ännu en gång runt i ett mörker men detta obehagliga kvävande mörker, vet inte vart jag befinner mig men mörkret börjar kännas allt mer bekvämligt
    och jag kan nästa samtala med skuggbestarna.
    6 nätter tror jag att jag har vandrat runt i detta mörka landskap med bestarna iakttagit varje kliv, jag börjar bli allt mer nervös och rädd att jag inte ska komma
    ut härifrån att jag ska få vandra i oändligheten här, men mina skrik och böner verkar inte svaras här nere är det här guds straff till mig att jag inte
    lyckades att skydda flickan. Jag skulle ha vart mer i Calai så jag kunde vaka över henne och hennes familj alla som blev dödade på grund av mig
    va ha jag gjort fel? Jag lyckades inte skydda min fru för så många år sen och jag lyckades inte skydda en liten flicka som behövde min hjälp.
    Jag kanske ska börja om mitt liv? Prova nya liv och nya namn så som Janus gjorde som många gånger för att hitta sina svar på hans fråger,
    om jag gör likadant kanske jag också finner svar som han verkar ha gjort, men hur ska jag komma här ifrån?
    Ett vackert ljus bländar mig, jag hör min frus vackra stämma och jag känner min fru lena hand på min axel, du ska inte vara här min älskade man
    åk hem och ta hand om våra vackra barn.
    Och där står jag bredvid mitt älskade ättling som ligger och sover i ett tält.

    Tar i mot Luc med öppna armar till sitt hem och låter honom bo där så länge han vill, och visar honom tavlorna på hans sire och alla dom andra tavlor han tror Mikael har målat.

    Han tar i mot Luc som läger märke till att Henry verkar vara mer i sina tankar än vanligt, men han förklarar sig genom att berätta om sitt misslyckande i Sicilien. Hur han blev neddragen i Abyssen av Lasombras som har kidnappad Rose, och han kan inte få tag i henne.

    Tar också i mot Fernao som vill veta hur man håller i hushåll och pengar, Henry fixar ett möte mellan Fernao och en av dom få överlevande Stanleys.

    Samtidigt som han reser igenom hela Europa försöker han komma i kontakt med nån Salubri som lära Henry mer om deras vägar och vilka dom är.

    Henry och John som har fått känna en stor förlust i Sicilien tar sig tillbaka till Calai där dom börjar söka information om kristallerna och Salubris.
    Henry hittar ganska fort information om en annan Salubri, legender pratar om honom som en stor krigare och en av Samiel närmaste han går under namnet Nuriel.
    Men mycket mer än så får han inte tag under flera års letande men under en natt 1224 får Henry en av sina episoder som han inte har fått sen den natten han blev skickad till abyssen.
    Han målar en krigare med tre ögon stående på en kulle och nedanför kullen står han själv, Henry känner fort igen kullen på bilden som befinner sig i utkanten av
    Calai.
    Henry som ger John Janus kristall, säger till honom ta den här till Luc och be honom ta hand om dig medan jag är borta.
    Ut i natten staplar Henry efter sina nya drömmar för att finna denna Nuriel.
    Denna krigare som står magnifik på kullen iakttar Henry med sina ljusgröna ögon medan han staplar fram mot honom, han tar till ord med sin lugna stämma,
    du verkar vara välsignad med samma gåvor din klan grundare besitter mitt namn är Nuriel och jag har fått reda på att ni söker svar.
    Henry som svara, jag är här då jag vill skapa mig ett nytt namn och vandra tillsammans med dig, lära mig vad det innebär att ha ett tredje öga så
    jag inte ännu en gång misslyckas försvara nån som jag håller kär.
    Nuriel ler och säger, följ mig på denna vandring så ska nog du också min kerub bli en ängel en vacker dag.

    Efter Henrys avresa hittar Luc tavlan i Henrys arbetsrum.

    1226-1235

    Harahel och Nuriels resor

    Nuriel drillar Henry inom stridens konst och Salubris och Malkavers historia, likt Saulot och Malkav gjorde en gång i tiden
    vandrar nu Henry och Nuriel tillsammans över den kända världen. Och han ger Henry ett nytt namn Harahel ängeln av kunskap.
    1234 kommer Henry och Nuriel tillbaka till Calai.

    Det första Henry gör att ta kontakt med Coteriet igen och bjuder in alla till en mindre tillställning där han redogör sina undersökningar och vad han har kommit
    fram till, och ber om ursäkt att han lämnade så fort men att han är tillbaka i Calai och ämnar stanna där en längre stund nu då han ska koncentrera sig på sina
    projekt som finns i Calai.

    Åren kommer nu gå och Henry lägger väldigt mycket tid och pengar på sitt bygge medan han ligger väldigt lågt i det kainitiska samhället, in försjunken i sina
    studier och samtal med Nuriel som har för stunden gjort Calai till sitt hem går under namnet Lord Edmund Highfield av klan Ventrue.

    1236-1245

    Bygget av Libary of Dreamers är i full gång detta massiva bygge skapar jobb för Calai befolkning under 20 års tid.
    Och börjar brevväxla med Gregios vänner inom hans nätverk och hjälper dom med det han kan erbjuda.
    Bjuder dessutom in Gregois till Calai då dom kan diskutera allt gällande Ghouls och nya livåskådningar,
    Henry berättar för Gregois om sina tankar runt sin familj fratid då han skapa en stark stomme i samhället, som ska skapa en bra välfärd i samhället
    och han ser att det positiva med revenanter täcker de negativa delarna.
    Han förklar sin syn med att fel person bakom ett vapen kan skapa kaos och ondska, men om man brukar det rätt kan man skapa en bättre framtid.
    Han förklarar för Gregios också att Henry skapa förska plocka ut dom mest moraliskt passande som ska stå som stommen.
    Reser tillsammans med Luc och Fernao för att få tillbaka stentavlorna.

    1246-1255

    Henry står för all konst i bygget

    1256-1265

    Libary of Dreamer står klart och det första studenterna kommer till University of Dreams.
    Och Henry börjar använda sitt inflytande över universiteten i området för att få in sina ättlingar på bra utbildningar,
    samt håller koll på att det inte kommer några nya förbannelser över famlijen.
    Fortsatt träning tillsammans med Nuriel och John.

    1266-1275

    Fortsatt låg profil inom det kainitiska samhället.
    Henry skickar brev till Luc och ber honom att komma och hälsa på honom då han behöver hans hjälp med en sak som han inte själv kan göra.
    Henry kommer förklara för sitt dilemma och en av hans mörkaste stunder i sitt liv natten då hans kära fru gick ifrån denna värld och det var inget
    som Henry kunde göra åt saken, och han vågar inte inviga nån på sin egen hand då hans blod inte verkar ha nån effekt.
    Då han hoppas att Luc hjälper en vän i nöd med detta problem.

    1276-1285

    Håller väldigt mycket kontakt med koteriet och bjuder in alla till små tillställningar som hålls väldigt ofta.
    Henry skapar på Lucs initiativ Groupe d'anges filial i Calai och hoppas på att han får med sig några individer med samma tankar som gruppen.

    1286-1295

    Fortsätter med Groupe d'anges som Nuriel har fått upp ögon för som hjälper gärna till från det dolda.

    1296-1310

    Henry, John och Nuriel gör en resa till Mesopotamien i strävan att hitta en vacker plats som ska bli Mikael sista viloplats.
    Till att hedra hans minne gör dom ett mindre monument på platsen.




    Senast ändrad av Lehtinen den fre jan 13, 2012 3:27 pm, ändrad totalt 17 gånger
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester Empty Sv: Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    Inlägg  lurräven tor jan 05, 2012 2:46 am

    1204-1214: Du hittar tavlorna, även den i Bagdad.

    "Huset hemsöktes av svarta vålnader och mörker som kvävde alla som befann sig där vid tillfället. Den enda kropp vi inte kunde finna var av flickan" - vittne

    Du målar en tavla av flickan, omgärdad av tunga skuggor. I det fysiska huset hon bodde i finner du märkligt nog inga spår alls. Flickan hade inte betett sig konstigt och ingen i anknytning till hushållet hade lagt märket till något annorlunda. Hur vill du gå tillväga för att hitta henne?

    Du träffade ju tidigare en grupp nosferatus som är vänligt inställda till den idé om bevarandet av "Drömmen". De förklarar att de gör sitt för bevarandet av "Drömmen", efter Michaels vägledning.
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester Empty Sv: Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    Inlägg  Lehtinen tor jan 05, 2012 8:07 pm

    Uppdaterat!
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester Empty Sv: Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    Inlägg  Lehtinen ons jan 11, 2012 12:51 am

    Uppdaterat!
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester Empty Sv: Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    Inlägg  Lehtinen tor jan 12, 2012 10:48 pm

    Uppdaterat!
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester Empty Sv: Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    Inlägg  lurräven fre jan 13, 2012 6:26 pm

    1214: Du målar en ståtlig drake som sitter och iakttar ett söndrat och rykande Konstantinopel.
    1224: Du målar en bild som är helt svart.
    1226: Du målar en bild som är helt svart.
    1229: Du målar en bild som är helt svart.
    1234: Du målar en bild som är helt svart.
    1241: Du målar en bild som är helt svart.
    1252: Du målar en bild som är helt svart.
    1258: Du målar en bild av Lamona. Hon håller ett blodigt öga i sin hand och ler okynnigt.
    1265: Du målar en bild som är helt svart.
    1282: Du målar en bild som är helt svart.
    1299: Du målar en bild föreställande the Library of Dreams, omgiven av svart eld.
    1301: Du målar en bild som är helt svart.
    1307: Du målar en bild av Michael som tycks öppna dörren ut ur en krypta.
    1309: Du målar en bild av en flicka som antagligen är för gammal för att amma, men som ligger som om hon ammar från sin mor. Hennes tänder borrar in i moderns byst och blod tycks sippra istället för mjölk in i flickans mun.

    Sponsored content


    Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester Empty Sv: Downtime 3 (1204-1310) - Henry Forester

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tor maj 16, 2024 1:36 am