foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


4 posters

    Skaparregler

    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Skaparregler Empty Skaparregler

    Inlägg  Ralph fre apr 01, 2011 8:25 pm

    Skaparregler:
    Jag tillåter Players Handbook, Monsters Manual, Dungeon Master Guide och Unearthed Arcana. Även känt som SRD, se d20SRD.org
    Utöver detta för att krydda er fantasi samt ert konceptskapande så får ni också välja något av följande ur någon av de andra DnD böckerna:

    1. En ras
    eller
    2. En klass/prestigeklass
    eller
    3. En feat

    Era val bör vara för att tillföra karaktären något. Jag förbehåller mig rätten att säga nej till era val. Kolla med mig innan ni väljer något och var beredda på att kunna motivera ert val. Noterbart är att min kampanj är lite ”low” fantasy och det springer inte runt halvdrakar eller andra konstiga varelser hur som helst, således kan ni glömma många av raserna som finns i DnD världen. Helst vill jag att ni spelar människor men coola koncept uppmuntras och vill ni spela andra raser än människa så sikta in er mot lesser varienterna alt. Alv, Dvärg osv.

    Frågor uppmuntras och besvaras. Övergripande info gällande setting och dylikt kommer inom kort.

    Praktiska regler:

    • Max två traits
    • X*flaws (bara en ger feat)
    • 28 points till abilitys


    Ni börjar på level 1

    Jag vill att ni spelar yngre personer utan större livserfarenhet ni får heller inte ha rest i någon större utsträckning.


    Senast ändrad av Ralph den fre apr 01, 2011 10:43 pm, ändrad totalt 2 gånger
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  lurräven fre apr 01, 2011 9:00 pm

    Ingen komplett karaktär men under rådande begränsningar har jag följande idéer:

    Sylvani Lyrist (Druidic Hunter) 1 / Fey Trickster (Enchanter) 1 / Wilderness Rogue 1+x

    Eller

    Fey Beguiler (Druid och se nedan) 1+x
    Fast allt som går på Wisdom går på Charisma. Lägg till Bards spell list. Lägg till följande som class skills: Perform, Move Silently, Hide och Bluff. Förlora Wild Shape.
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  Lehtinen fre apr 01, 2011 9:42 pm

    Som det ser ut nu för mig så kommer jag nog spela en Cloister cleric/Wizard som sen kommer gå in på Mystic Theurge
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  Flychten lör apr 02, 2011 11:43 pm

    På den beskrivning du gett så antar jag att Wizard/Sorcerer inte är jätte aktuellt för oss spelare. Question

    Hur kommer du spela med Multiclassing kommer vi spela utan xp straffet för det eller Question
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  lurräven lör apr 02, 2011 11:56 pm

    Flychten skrev:På den beskrivning du gett så antar jag att Wizard/Sorcerer inte är jätte aktuellt för oss spelare. Question

    Hur kommer du spela med Multiclassing kommer vi spela utan xp straffet för det eller Question

    Varför skulle man inte kunna vara Wiz/Sorc? lol!

    Jag räknar med att vi kör med XP-straff på det, om vi ändå ska lira SRD och back2basics mer eller mindre så.... (iofs rätt lätt att komma runt va...)
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  Flychten sön apr 03, 2011 12:02 am

    lurräven skrev:
    Flychten skrev:På den beskrivning du gett så antar jag att Wizard/Sorcerer inte är jätte aktuellt för oss spelare. Question

    Hur kommer du spela med Multiclassing kommer vi spela utan xp straffet för det eller Question

    Varför skulle man inte kunna vara Wiz/Sorc? lol!

    Jag räknar med att vi kör med XP-straff på det, om vi ändå ska lira SRD och back2basics mer eller mindre så.... (iofs rätt lätt att komma runt va...)

    Xp-straff för multiclassing. Om man spelar människa kan man ju köra två klasser utan problem är mest om man spelar "konstig" som det kan bli jobbigt.

    angående wiz/Sorc

    Ralph skrev:Fram tills när vi börjar har ni antagligen inte stött på något övernaturligt vad ni vet. Ni har antagligen inte ens sett en magiker
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  lurräven sön apr 03, 2011 12:09 am

    Du kan ju också vara Fighter 16/ Wiz 1/ Sorc 1/ Druid 1/ Monk 1 om du har Fighter som favored.
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  lurräven tis apr 12, 2011 8:19 pm

    Om man skulle välja Factotum som sin klass - som "specialgrej" alltså - får man då även tillgång till featen "Font of Inspiration"?
    Ralph
    Ralph
    Ralfaeron
    Ralfaeron


    Antal inlägg : 60
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  Ralph ons apr 13, 2011 10:40 pm

    lurräven skrev:Om man skulle välja Factotum som sin klass - som "specialgrej" alltså - får man då även tillgång till featen "Font of Inspiration"?

    Vet inte vad det är så.... NEJ
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  lurräven tor apr 14, 2011 8:34 am

    CP!!!+jävla bra engagemang!!!

    Jag ska nu vara Action Rogue 1 / Sorc 1 / Human Paragon 3 / Prestigious Bard resten...

    Hälsningar från KRON!

    Sponsored content


    Skaparregler Empty Sv: Skaparregler

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tor maj 16, 2024 10:12 am