Tirion JägarenTHE TEN-MINUTE BACKGROUND -
http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/19713850/The_Ten-Minute_Background--Post_your_charactersStep 1:
Write 5 background and concept elements that you feel are important to your image of the character. These can be a concept overview, a list of important life events, a physical description, a personality profile...whatever you need to get an image in your mind. 5 is just a minimum...more elements are encouraged!
1 - Tvingades delta i kriget och såg där min far bli brutalt ihjälslagen av en grupp legosoldater som anställts för att beskydda avståndstrupperna. Tack vare legosoldaternas förädderi förlorades slaget och från det gömställe jag flytt till såg jag hur deras ledare pratade med någon okänd person och flera myntbälten bytte ägare.
2 - Tog sin faders yrke efter kriget som jägare och vägvisare i skogen runt staden
3 - Modern slutade äta när jag informerade henne om att far dog i kriget. Min lillasyster vet jag är i livet men mor vägrade berätta vad som hände med henne.
4 - Skämtsam person som ofta sätter andra i problem med oskyldiga lögner. Försöker dock i slutändan hjälpa till att ordna upp alla problem han orsakat.
5 - Bor i en stuga i skogen som ligger i närheten av staden.
6 - Tagit hand om grävlingen Tikum sedan den va ett litet barn. Tikum följer med vart än jag går och jag har svårt att se varför folk har problem med det.
Step 2:
List at least two goals for the character. At least one of these goals should be one that the character has, while another should be one that you, as a player, want to see developed over the course of the game.
1 - Ta reda på vart min syster är och varför hon är där. Hämnas på den legostyrka som låg bakom min faders död. När det är gjort bilda familj och slå mig ner.
2 -
Step 3:
List at least two secrets about your character. One is a secret the character knows, one is a secret that involves him but that he is not actually aware of yet. This will help me in creating plots that center around your character. I will also be creating a third secret which you as a player will not be aware of, so expect some surprises!
1 - Den okända mannen som legosoldaterna fick pengar av är ingen mindre än en väldigt högt uppsatt person inom kungens hov (eller någon annan som alex finner mer lämplig, tanken är att jag ska ha lyckats få ett liten anning om vem det är redan iallafall)
2 - Min mor tvingades gifta bort min syster till en adelsman som är allmänt känd för att vara extrem elak och hänsynslös. Min syster ville inte ingå äktenskap och blir ofta misshandlad inom äktenskapet. Hon beskyller mig och våran döda fader för att ingen va där och skyddade henne. (jag vet inte om allt detta)
3 -
Step 4:
Describe at least three people that are tied to the character. Two of them are friendly to the character, one is hostile. If you like, you can include an enemy of yours here as well, so I have an instant NPC nemesis to throw at you.
1 - Herman läderarbetaren, stadens bästa läderarbetare har jag ett nära sammarbete med. Han är en rättskaffensman med extrem bra affärssinne. Tagit mig under sina vingar efter att båda mina föräldrar dött. Har sina anningar om vad som kan ha hänt med min syster men vill inte avslöja något då han tror jag kommer göra något dumt.
2 -
3 - Adelsmanen som gift sig med min syster (fientlig)
4 - Mannen som betalade legosoldaterna (fientlig)
Step 5:
Describe three memories, mannerisms, or quirks that your character has. They don't have to be elaborate, but they should provide some context and flavor.
1 - Jag va tio år och tillsammans med min 7 åriga syster va vi ute och lekte i skogen vid våran trädkoja när plötsligt en stor Grävling kommer ut springandes från buskarna med blicken riktad mot min syster som fryser av räddsla. Utan tank för mitt eget liv greppar jag yxan jag "lånat" från hemmet och ställer mig mellan grävlingen och min syster. Grävlingen går till anfall och med extrem tur lyckas jag döda den med ett hugg. Jag vänder mig mot min gråtande syster och lovar henne att jag alltid ska vara där och beskydda henne. Hon hoppar upp i min famn och kramar mig krampartande. Bakom henne får jag se varför grävlingen gått till anfall där ligger nämligen hennes barn i snåret. Jag tar upp grävlingsungen och tillsammans med min syster går vi hem.
2 -
3 -