foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


5 posters

    Karaktärer

    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven ons apr 20, 2011 11:09 am

    Ralph skrev:
    Flychten skrev:Tirion Jägaren


    1 - Jag va tio år och tillsammans med min 7 åriga syster va vi ute och lekte i skogen vid våran trädkoja när plötsligt en stor Grävling kommer ut springandes från buskarna med blicken riktad mot min syster som fryser av räddsla. Utan tank för mitt eget liv greppar jag yxan jag "lånat" från hemmet och ställer mig mellan grävlingen och min syster. Grävlingen går till anfall och med extrem tur lyckas jag döda den med ett hugg. Jag vänder mig mot min gråtande syster och lovar henne att jag alltid ska vara där och beskydda henne. Hon hoppar upp i min famn och kramar mig krampartande. Bakom henne får jag se varför grävlingen gått till anfall där ligger nämligen hennes barn i snåret. Jag tar upp grävlingsungen och tillsammans med min syster går vi hem.
    2 -
    3 -

    När din grävling får reda på att du mördade hans mamma kommer han bita dig i halsen!

    Micke är relentless, han biter tillbaka!!
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Karaktärer - Sida 2 Empty Min Karaktär och bakgrund.

    Inlägg  Vindmusen tis maj 03, 2011 6:41 pm

    Jerad af Manus (Cloistered Cleric av ”Diodorus, alternativt Lykreon”)

    Attributer:
    Str: 8
    Dex: 10
    Con: 10
    Int: 12
    Wis: 18
    Cha: 12


    Lawful neutral

    Utseende:

    Ålder: 19 år.
    Längd: 185 cm
    Vikt: 75 Kg
    Hårfärg: Blond
    Ögonfärg: Isblå
    Kaukasier

    Även kallad Jerad den gyllene, Jerad den ståtlige, Jerad den mäktige, Jerad den coole, Jerad grävlingdödaren!

    Jerad är en ung man i sina bästa dagar. Han har ett långt och ståtligt blont hår, vilket han ofta har i en hästsvans. Två lockar låter han vara över ansiktet, hans isblå ögon får både den ena och den andra kvinnan att sukta! Han går oftast klädd i en mörkblå robe med en stor huva, vilken han ibland använder för att skydda sig mot solens onda strålar. Roben har en stor röd ”symbol” på baksidan, vilken signalerar vilken gudom han tjänar och bejakar. Robens ärmar och huva slutar i vitt… På framsidan kan man vid bröstet ana en runa som visar att Jerad tillhör det prominenta huset Manus!

    Bakgrund:

    Jerad har vuxit upp i hushållet Manus tillsammans med sin mor, far, syster och broder. Familjen har så länge någon kan erinra tillbett och tjänat husets gudom. Det har således alltid varit någon i varje generation som blivit en del av prästerskapet. I nuvarande generationerna är både modern och fadern prominenta figurer inom prästerskapet och det visade sig tidigt att även Jerad välsignats av guden att bli en del av prästerskapet. Han visade tidigt sina talanger till att bli en god präst, bland annat manifesterades hans förmåga att kanalisera gudens kraft redan när han var 11 år gammal.

    Jerads yngre dagar var inte särskilt märkvärdiga utan bestod av träning, undervisning om den rätta vägen och allmänt lekande och skojande med hans bästa vän och framtida fästmö Juvia Månros. En dag for Jerads far och äldre bror iväg på ett uppdrag inom ordern. Jerad var fortfarande mycket ung och saknade i och för sig sin far och bror ju mer tiden gick. Dagarna blev veckor, veckorna blev månader och Jerads mor blev mer och mer förtvivlad. Det var nu som gudinnan var tvungen att välja en ny förkämpe för sin sak… Utan att Jerad var medveten om vad som hänt började ödets vindar att föra honom till okända marker. Således när Jerad och Juvia som vanligt var ute och lekte efter att deras undervisning var över, hörde de ett väldans gläfsande. Jerad valde att undersöka saken och saken en fasansfull grävling, den var stor som en Dire wolf och verkade ha satt in siktet på ett märkligt ägg. Ägget var ljusgult med mörkblå prickar… Jerad som var omedveten om naturens lagar kände ett väldans emotionellt raseri över grävlingens hemska ändamål. Han sprang med mäktiga kliv mot den stora hemska grävlingen och måttade ett slag med sin påk. Grävlingen blev lite förvirrad men hämtade sig kvickt eftersom det endast var en ung pojk som angrep den. Till Juvias förfärelse anföll grävlingen Jerad, som omtumlad föll tillbaka medan blodet flödade från hans ansikte. När Jerad föll mot marken kände han en mäktig kraft inom sig, han tog emot den med öppna armar och lät energin flöda genom hans kropp, då Jerads ända vilja var att dräpa grävlingen manifesterade energin i en kakofoni av destruktiva blodröda strålar som slår in i grävlingen med en enorm kraft…
    Denna dag manifesterades jerads gudomliga krafter och det var även denna dag han fann sitt husdjur, som numera ständigt är med honom. Efter detta intensifierades Jerads utbildning och träning att bli en framstående medlem i prästerskapets skrå. Jerads far och bror återvände aldrig efter sin färd och förmodas numera vara döda. En ceremoni har hållits i deras ära.
    Jerad och Juvia utvecklade sin relation efter några år och är numera ett officiellt par.


    Hemligheter:

    1: Gudomen som vi är präster för, har ett speciellt syfte med oss/mig i sina ränker! För många sekel sedan så gick gudomen ner på jorden och valde ut en partner som utmynnande i ett barn. Detta barn var min förfader.

    2: Min far var en högt uppsatt präst inom en hemlig order för prästerskapet. Deras ändamål är att skapa ett eget län där det är prästerna som styr. De har redan anhängare över hela riket och det kommer troligen kunna bli en magnifik stad och län. Men det finns krafter som är emot detta ädla ändamål. Min far har dött för denna kamp, utan att vi andra är särskilt insatta i det hela. Min mor anar men är inte säker. Planerna är fortfarande igång och vissa man granskar nu ifall jag kan bli introducerad till denna hemliga ordern!

    3: När jag var ung fann jag ett underligt ägg som var under attack av en elak grävling Smile ung som jag var valde mina krafter från gud att manifestera och grävlingen avled. Ägget var oskatt och jag tog hand om den i hemlighet. När det väl kläcktes visade det sig att det var en underlig liten varelse. Den såg ut som en fennek, men med två par vingar på dess rygg. Dessutom kom den ut som en mörkblå päls med blodröda ränder. Huvudfärgen verkar skifta beroende på dess emotionella tillstånd. Detta är en varelse nedskickad av min gudom för att på ett enkelt sätt kunna vaka över mina framsteg men också för att styra mina vägval genom fenneken. Vem vet, en dag kanske Fenneken måste välja sida, mig eller gudomen, beroende på vad ödet har i åtanke. Vi har en känslomässig telepatisk länk. Vi känner av varandras känslor och viljor men vi kan inte kommunicera mer än så, men kanske i framtiden?

    4: Min bror lever men har blivit hjärntvättad och är nu en mäktig paladin?, för fiendefalangen som motarbetar det ädla målet till ett teokratiskt samhälle!

    Koncept:

    1: Jerad är ung och önskar mer av livet. Han vill ut och tjäna sin gudom på bästa möjliga sätt, även om det finns en risk för hans liv. Han önskar också missionera ut gudarnas budskap och deras viktiga roll i världen. Utan dem skulle vi inte existera!

    2: Jerad är i regel hjälpsam när det gäller saker och ting som rör hans uppdrag som framtida präst. Det har dock framkommit en negativ aspekt av hans religiositet. Nämligen att han kan bli tämligen provocerad av folk som inte respekterar gudarna eller väljer att mot argumentera deras roll i världen. Han är med andra ord en fanatiker som i och för sig kan ta emot kritik, men det har hänt att han hamnat i fientliga situationer för sin övertygelse. Han är också mycket skeptiskt till fablernas värld i och med att det inte framkommer huruvida de är troende eller inte. Ifall de inte är det kanske det vore bäst att de övertygas eller i sista hand kanske det är bäst om problemet omhändertas…

    3: Jerad är diplomatiskt lagd och försöker ofta att tala med folk i första hand, men han är inte rädd att använda sig av andra möjligheter ifall diplomatin fallerar. Även här kan hans religiositet påverka hans omdöme. Det har hänt att han valt mindre moraliska metoder för att ”övertyga” folk om att hans ståndpunkt är den rätta…


    Ambitioner:

    1: Att sprida gudarnas visdom och skapa ett samhälle mer influerat av gudarnas visdom. Det nuvarande styrskicket är olämpligt och utan legitimitet. Det handlar endast om vem som har pengar och folk under sig. Gudarnas vilja och aspekter försakas. Därför skall detta ändras!

    2: Jerad skulle vilja veta vad som faktiskt skedde med hans far och bror. Vart tog de vägen, vad hände, vad var det för uppdrag de i hemlighet skulle utföra?

    3: Jerad skulle önska att hans liv hade ett viktigare syfte än att bygga hus, skaffa hund och häst… Men vem vet, detta kanske redan är försent nu när han måste skydda satans ynglingar…


    Minnen, maner och nycker:

    1: Jerad minns dagen då hans mor talade om för honom att hans far och mor var döda och att han måste släppa taget om dem. Detta gjorde Jerad mycket upprörd, vilket orsakade att han sprang iväg för att undkomma denna hemska tanke! Han var borta många timmar, men till slut fann ”Snövinge?” honom. Mannen gav ett mycket förtroendeingivande intryck, reslig som han är och rökandes på sin magnifika pipa, såg ner på den unga pojken… Sedan dess har Snövinge varit som en fadersgestalt för Jerad, han har dessutom erhållit olaten att röka pipa när han är orolig eller behöver begrunda situationen…

    2: Jerad minns hur euforisk han kände sig efter att han använt sin gudoms krafter för första gången. Han vill återuppleva denna starka upplevelse!

    3: Jerad minns första gången som han och Juvia kysstes under den röda eken. Röda eken får endast röda löv och är deras hemliga tillhåll när paret vill vara ifred.

    4: Jerad spelar amatörmässigt på en trumpet. Han lärde sig detta efter att hans bror försvann med fadern, eftersom att hans bror var mycket musikaliskt lagd och prisad inom prästerskapet för sina talanger. Jerad ville inte att hans mor skulle vara ledsen och valde därför i sin naivitet att försöka ersätta broderns musikaliska talang med sin egen. Det visade sig dock att Jerad aldrig var så duktig på detta och blir ofta retad av Juvia för sitt skränande…


    Bekanta:

    Helga af Manus – Jerads moder. Hon är i 50 års åldern och tjänar gudomen som den ledande prästinnan inom templet, hon leder med andra ord den kvinnliga falangen för gudomen. Hon anses vara mycket klok och många söker hennes råd ifall de har möjlighet. För Jerad har hon alltid varit aningen distanserad eftersom hon prioriterat sitt kall istället för sina barn. Hon är en reslig kvinna med sträng blick, och långt brunt hår med en hel del gråa hårstrån.

    Mali af Manus – Jerads syster, hon har av sin moder blivit ledsagad att bli en paladin av familjens gudom. Detta passar henne väl och hon utnyttjar den frihet som en paladin erhåller i deras ämbete.
    Hon är lik sin mor, i uppbyggnad. Hon har alltid varit en kär punkt för Jerad och har ofta tagit hand om honom som den storasyster hon är. Det kan också ha varit hon som gav Jerad och juvia en knuff för att utveckla deras relation. Men detta är inget som Jerad känner till…

    Terdor af Manus – Jerads fader som hade många ambitioner och bollar i luften. Han är blond och såvitt jerad minns hade han ofta ett skägg. Jerad är mycket lik sin far, men har än så länge sluppit att bära glasögon… Jerad har i viss mån kopierat sitt klädesvala av vad han minns från sin far. Huruvida fadern lever eller inte är oklart, men jerad hoppas så och ämnar finna honom så fort han bemästrad de gudomliga krafterna som är till hans förfogande. Fadern var en av ledarna för en mäktig och hemlig ordern inom prästerskapet, vars syfte är att skapa en teokrati. Detta ändamål har ej hejdats utan hans ideal fortsätter att fullbordas än idag…

    Kenrid af Manus – Jerads älskade storebror som försvann med Jerads fader. Han erhöll sin fars ståtliga figur och anlete men sin moders hårfärg… Kenrid är numera en tjänare till den mystiska fienden som försöker att hejda det ädla målet att skapa en teokrati… Jerad såg upp till sin bror…

    Juvia Månsken – Jerads barndomsvän och numera fästmö. Hon har kopparfärgat hår, gröna ögon och använder ofta ett färgglatt paraply för att skydda sig emot solen, som hon är känslig för. Hon studerar även hon till präst men har försakat den militanta grenen och väljer att försöka stå för visheten och vara så hjälpsam hon kan till de i behov. Hon anses vara aningen drömsk och i vissa fall klumpig. Det är inte sällan hon försvinner utan att någon riktigt vet vart hon tagit vägen. Jerad är till dags dato den enda som alltid kan finna henne, vilket också är orsaken till att de blev vänner för länge sedan. Hon går oftast klädd i en röd robe som passar hennes röda hår och håller en bok i handen. Det händer att hon och Lenpen utför busstreck emot Jerad… Hon är också tämligen jovial och optimistisk, vilket kompletterar Jerad stundtals cyniska attityd. Hon får honom alltid på ett bättre humör.

    Lenpen – En mystisk varelse. Den har en mörkblå päls och karaktäristiskt stora öron. Den har vagt blodröda ränder genom pälsen. När den så önskar kan den även fälla ut ett par skymda vingar och flyga iväg. Den sitter ofta på Jerads axlar och blickar intresserat på allt som kommer i deras väg. Jerad och Lenpen verkar ha en mycket nära relation och de verkar alltid veta vad den andra önskar eller känner känslomässigt. Lenpens huvuduppdrag är att observera Jerads utveckling och göromål, i den mån det är nödvändigt vägleda honom på den väg gudomen önskar. Lenpen själv är mycket mån om Jerad och detta är ömsesidigt…

    Kortill Stenflod – En god vän till Jerad, han är i och för sig en simpel tempelvakt, men de båda kommer bra överens och brukar umgås när det finns tid. Det händer att de båda smiter iväg för att fiska i lugn och ro, med en läderpåse vin…


    Senast ändrad av Vindmusen den ons maj 04, 2011 5:11 pm, ändrad totalt 2 gånger
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven tis maj 03, 2011 7:30 pm

    Trumpet!! elephant

    Nu kan vi starta band! Tror Micke var inne på trummor och Jeppe kanske kan köra gurka? Smile

    Ska bli intressant med en till filur till helgen. Dock är min karaktär lite svag för rödhåriga töser så du får gömma undan fästmön (tills hon blir bortrövad och vi måste rädda henne).

    Är Jerad stor och stark? Tirion är ju gruppens starke arm med sin STY12 atm...
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen tis maj 03, 2011 7:33 pm

    Kul att man blir den ända i gruppen som är Good Smile
    Men karaktären ser väldigt intressant ut, och Ebon och Jerad lär ju känna varandra
    innan då båda kommer ha samma Mästare Smile
    Kommer det lilla djuret funka som familliar eller?
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Flychten ons maj 04, 2011 5:08 am

    study = Ebon
    jocolor = Niham
    Twisted Evil = Jerad
    Cool = Tirion

    Coolt alla har sin egna smile till och med våran spelledare Sleep


    Tycker din karkatär ser spännande ut henrik skulle gärna veta lite mer vad för stadsbor du känner Smile ska försöka slänga upp en lista med folk som vi stött på i staden imorgon Smile
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven ons maj 04, 2011 6:17 am

    Hallå! elephant
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Flychten ons maj 04, 2011 6:37 am

    Vadå elephant

    Tror om du inte skärper dig kommer våran SL göra dig till en afro

    men är du snäller får du nog en rendeer snart

    Är lite orolig för att sl ska bli arg på den smilen han fick och göra mitt djur till en pig
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Karaktärer - Sida 2 Empty Svar

    Inlägg  Vindmusen ons maj 04, 2011 12:05 pm

    Nej, Lenpen kommer i dagsläget inte fungera som en familiar, utan endast som en bakgrunds aspekt och husdjur.
    Som det ser ut kommer jag ej att ha över 12 i sty. Jag har inte valt attributer eftersom jag har svårt att välja mellan cleric eller Cloister...

    Rör du min fästmö kommer du förevigt vara i underjorden och jag kommer piska dig!

    /Henrik
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen ons maj 04, 2011 12:21 pm

    Haha våra grupp kommer vara som en liten cirkus
    som vandrar omkring, jag kommer ha en katt/ekorre
    bicke med sin grävling, gutte med ett rådjur och hinklas med sin lenpen.
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  lurräven ons maj 04, 2011 3:02 pm

    Vafalls! Var den nån som dissade RAMBI!? rendeer
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Lehtinen ons maj 04, 2011 6:28 pm

    Vindmusen skrev:Nej, Lenpen kommer i dagsläget inte fungera som en familiar, utan endast som en bakgrunds aspekt och husdjur.
    Som det ser ut kommer jag ej att ha över 12 i sty. Jag har inte valt attributer eftersom jag har svårt att välja mellan cleric eller Cloister...

    Rör du min fästmö kommer du förevigt vara i underjorden och jag kommer piska dig!

    /Henrik


    Som det ser ut nu skulle vi behöva en vanlig Cleric i gruppen, då vi har en cloister cleris som knappt orkar lyfta sina böcker,
    en bard som håller sitt långsvärd som ett brännbollsträ och en jägare som ser ut att bli spy färdigt när han är för nära strid Twisted Evil
    Och när medel på sty ligger på starka 9,3(haha)

    Sponsored content


    Karaktärer - Sida 2 Empty Sv: Karaktärer

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tor maj 16, 2024 8:37 pm