foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


3 posters

    Recap 6-7 maj

    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Recap 6-7 maj Empty Recap 6-7 maj

    Inlägg  Flychten sön maj 08, 2011 11:31 pm

    Detta har hänt tidigare

    18 April

    Idag anlände en ny karavan till staden. Jag försökte sälja lite av det läder jag samlat på mig men fick veta att karavamem mest handlade med metaller. Lätt besviken begav jag mig ut till skogen för att sätta ut mina fällor och se om jag kunde få tag på den där rådjuret som gäkat mig.

    19 April

    Serana kom på ett av hennes nu allt mer vanliga besök. Jag trivs i hennes sällskap och lär mig mycket av henne. Mina försök till uppvaktande har inte direkt gått bra då hon inte verkar vara intresserad av materielating. Hon stannade hemma hos mig och lovade fortsätta undervisningen imorgon.

    20 April

    Jag och Serana begav oss ut i skogen för att sätta mina fällor sedan tillbringade vi resten av dagen med stuider. Jag har alltid varit stolt över mina vildmarksfärdigheter och den kunskap min far givit mig över skogen men jag har nu insett att jag inte vet vidare mycket om man jämför med Serana.

    21 April

    Serana begav sig på morgonen hemmåt men lovade att återvända inom en snar framtid.

    Jag begav mig in till staden och fick reda på att ingen karakvan har anlänt på flera dagar, det är lite oroande. Jag använde resten av dagen till att städa lite vid stugan och ta hand om de djur jag fångat.

    På kvällen ville Snövinge prata med mig och Niham. Han föreslog att vi skulle bli bättre vänner med en Ebon, en av de yngre prästerna som bor i templet.

    22 April

    Idag hände det så mycket att jag inte ens kommer ihåg vilken ordning allt hände i. Under natten drömde jag iallfall.

    Zoria besökte mig för första gången i min dröm, hon kom i sin naturliga form av som en Kentaur. Hon bekräftade det prästen Snövinge sagt och uppmanade mig att lära mig så mycket som möjlit från Serana.

    Efter att ha ätit begav jag mig iväg för att träffa Niham och Ebon. Mina första försök att få Ebon att öppna upp sig misslyckades totalt när jag försökte få han att prata med Blomsterflickan på torget. Jag försökte flertallet gånger under dagen att få Ebon att prata med folk men utan vidare framgång.

    Vattnet va förgiftat och Vattenansvariga fördes akut till sjukstugan. Undersökningar leder oss till Tavelmålarskan Calista som sålt den jade sten som förgiftat vattnet i staden. Niham verkar som förshäxad och vägrar inse att Calista kan vara en skurk. Vi försöker göra ett besök hos henne men blir attackerade och väljer att undersöka de stulna korna istället.

    Storbonde Johan Bonde satte upp en lapp om att hans kor blev stulna under nätterna. Vi undersöker hans hage och inser att något har haft sönder hans staket flera nätter i rad utan att lämna några andra spår. På natten hittar vi spår från någon stor varelse som traskat in i skogen med en ko. Vi följer spåren men Niham och Ebon blir rädda när vi stötter på skogens Vargar.

    Röd eld ute på häxön.

    Gudasten från himlen.

    Sara en flicka jag sänt för att hämta Stadansvarige försvan spårlöst

    April 23

    Direkt på morgonen beger vi oss ut i skogen för att undersöka vad det är som stjäl Johans kor. Vi spårar ner varelsen till dess läger och ser till våran fasa att det är ett Stentroll som desutom fångar Sara. Jag skjuter ihjälp trollet med lite hjälp av Niham och Ebon som distraherar den lite.

    Mord i stan. En främling hittas mördad, hans öron är bortskurna.

    En Gam kommer flygandes söderifrån. Eftersom den absolut inte hör hemma här så skjuter jag den genast. Ebon är inte sen utan får en mordisk släng han också och får till ett riktigt turskott. Vi sänker Gamen som sedan i jorden skriver hjälp innan den dör.

    Främlingar är kvar i stan från senaste karavanen. Antonius som mest dricker öl på Rosa grisen samt 4 andra mystiska individer vilka sägs husera på Svarta Ankan.

    På häxön möter vi äckliga spottande spindlar, efter att ha besegrat dem så kommer de fyra mystiska främlingarna och talar med oss en stund. De ger oss lite varningar och sen försvinner dem.
    Ute på Häxön träffade vi också på en magiker som har glömt sitt namn men väljer att kalla sig Oliver. Han har levt där väldigt väldigt länge och vaktat något. Han vägrade öppna dörren till det han vaktade men betalade bra för att vi skulle ta med honom in till stan. Dörrarna var förseglade och det var konstiga matematisk skrift på ena samt geometriska figurer på den andra.

    April 24

    Antonius en främling med gift i väskan som hållit på med allehanda satyg lyckas fly innan staden inser vilken skurk han är. Vi fick även tag på bevis att det var han som stal gudastenen.

    Våran väg från kungsvägen va blockerad. Alver hade dödat vakterna vid kungsvägen och tagit deras plats. Vind en av främlingarna hjälpte oss nedgöra alverna. Det va även han som dödade främlingen som hittades mördad i stan. Även den främligen va en alv.

    April 25

    Fest! Till våran (Jag, Niham och Ebon) ära arrangerades det en fest i staden. Vi fick stadens nyckel och till och med borgmästaren närvarade.


    Senast ändrad av Flychten den tor maj 12, 2011 5:40 am, ändrad totalt 1 gång
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Recap 6-7 maj Empty Sv: Recap 6-7 maj

    Inlägg  Flychten sön maj 08, 2011 11:34 pm

    Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände alls under helgen, hur många dagar som gick och så vidare. Så ni får gärna hjälpa mig.
    Alex jag undrar också hur lång tid efter spelmötet man kan skriva vad man gör?

    24 April

    Fest till hjältarnas ära. Det va en trevlig tillställning som bjudits oss. När det på natten endast vi hjältar va kvar på rosorna kom vind och rödskjortan in på Rosorna. Jag sparkade ut stolar åt dem och hällde upp vin i deras glas. Precis när de skulle ta till orda så staplade minigrisen in , Jered en av prästnoviserna. Tydligen hade han fått order av Snövinge att ha koll på oss hjältar (antar det mest är Ebon och vill hålla ögat på).

    Vind och rödskjortan kollade lite på varandra harklade och tog sedan till orda. De informerade oss om att de va medlemar i en hemligorden som arbetar för att beskydda riket utan kungens kännedom. De önskade att vi skulle hålla ögonen öppna och städa upp två platser i skogen efter dem. Vi sammtycker och beslutar oss för att ta tag i det någon gång under morgondagen.

    Ebon och Jerad beklagar sig sedan över att det är sent medans de två sannhjältarna firar vidare.

    25 April

    Ouch vilken huvudvärk man hade när man vaknade. Lite fet mat och en kall öl så va det fixat. Tillsammans med Niham begav jag mig mot templet där vi ska träffa Ebon. När vi kommer fram står även Jerad där. Han hade tydligen fått bestämda order av Silvervinge att närvara antar jag.

    Vi beger oss ut i den västra skogen för att se va "filosoferna" egentligen hållit på med. Vi traskar genom hela skogen ändå fram till Kungsvägen utan att hitta något av värde.

    På Kungsvägen ser vi dock lite intressanta saker. Först kommer en gårdsvaruhandlare rullandes söderifrån som åker ner mot mot staden. Det andra och viktigare är att en klunga av kungens soldater rider ner mot staden. Brevid deras ledare sitter Antonius.

    Vi beslutar att bege oss in mot staden men att gå egenom skogen så vi kanske kan se något som vi missat första gången. Vilket vi naturligtviss gör, tackar för det Zoria. En stor stenpelare med mystiska symboler och fallen skog runt den. Vi börjar städa upp och dölja pelaren som "filosoferna" önskat av oss. Mitt i städandet kommer en alv in i gläntan. Vi inleder en konversation men när alven försöker fly kan jag inte annat än att tillfånga ta honom. Vi döljer det faktum att han är en alv och tar med honom till Stadsansvarige.

    Stadsansvarige vet inte riktigt vad vi ska göra med honom men föreslår att lämna honom till den grupp kungssoldater som kommit. Jag avvråder de andra skarpt från att göra detta då Antonius är med där. Idioterna till präster som verkligen inte verkar fatta något överhuvudtaget vägrar lyssna på rim och reson och efter ett tag tröttnar Niham på diksutionen och prästerna får då övertag. När prästerna börjar förra alven till soldatlägret går jag hem.

    26 April

    Mins inte så mycket vad som händer från och med nu. Antar det beror på att prästerna lämnat alven till soldaterna som låtit Antonius förhöra honom och på så sätt fått veta att jag är den farliga av oss hjältar så beslutar han sig för att försöka förgifta mig. Tack vare min goda kondition och utmärkta fysik så kan jag ändå hjälpa till i undersökningarna men i vad som verkligen hände i feberyran är kommer jag inte riktigt ihåg.

    ??? April

    Jag vaknade abrupt idag av att troll attackerade stugan. Jag fick med mig det nödvändigaste och begav mig snabbt in till staden för att varna stadsborna. Istället för att ta min varning seriöst så skrattar de mig i ansiktet. Efter att de själva börjar höra hur trollen börjar slå sönder ringmuren börjar de dock tro mig.

    Jag beslutade mig för att jag tappat tillräkligt med blod för staden och väljer att lämna staden. På vägen från staden avslöjar Calista att befällhavaren för soldaterna är ute efter något från ön, detta enda av värde där är det som Oliver vaktade över så det får inte falla i fel händer. Jag hämtar Niham och vi hämtar en båt för att hämta skatten först.

    När vi är på väg ut till ön ser vi hur två änglar slåss emot varandra och den goda verkar förlora. Vi kollar lite på varandra och beslutar oss för att ingripa. Niham tar fram sin nyfunna magiska kula och lysser lite på den elaka demonen samtidigt som jag med ett mästerligt skott sätter en pil rakt genom hjärnan på besten som faller död ner till marken.

    Silvervinge är oss evigt taksam och berättar något för oss men först efter att tvingat oss genom gå en ritual som ska stoppa oss från att säga något om det till andra.


    Senast ändrad av Flychten den tor maj 12, 2011 5:54 am, ändrad totalt 2 gånger
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 6-7 maj Empty Sv: Recap 6-7 maj

    Inlägg  lurräven mån maj 09, 2011 3:29 pm

    Flychten skrev:
    Alex jag undrar också hur lång tid efter spelmötet man kan skriva vad man gör?

    Inte för att frågan är riktad till mig, men vad menar du?
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Recap 6-7 maj Empty Sv: Recap 6-7 maj

    Inlägg  Flychten mån maj 09, 2011 4:38 pm

    lurräven skrev:
    Flychten skrev:
    Alex jag undrar också hur lång tid efter spelmötet man kan skriva vad man gör?

    Inte för att frågan är riktad till mig, men vad menar du?

    om jag inte minns fel så avslutade vi med att vi skulle "ta det lungt och hjälpa staden" det jag då undrar är om vi när vi börjar spela nästa gång ska börja dagen efter eller om Alex tänkt ha en "downtime" mellan mötena och i så fall hur lång så man vet hur mycket man hinner göra mellan (tänkte ju skriva ner vad man gör så alex vet och kanske kan använda sig av det till nästa spelmöte)
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 6-7 maj Empty Sv: Recap 6-7 maj

    Inlägg  lurräven mån maj 09, 2011 4:49 pm

    Vill minnas att Jesper frågade samma sak och att svaret var ingen downtime.
    Lehtinen
    Lehtinen


    Antal inlägg : 53
    Join date : 11-03-15
    Age : 37
    Ort : K-town

    Recap 6-7 maj Empty Sv: Recap 6-7 maj

    Inlägg  Lehtinen mån maj 09, 2011 5:26 pm

    Stämmer bra, jag tror att vi ska fortsätta där vi slutade.
    Flychten
    Flychten


    Antal inlägg : 33
    Join date : 11-03-16
    Age : 43
    Ort : Katrineholm

    Recap 6-7 maj Empty Sv: Recap 6-7 maj

    Inlägg  Flychten tor maj 12, 2011 5:54 am

    uppdatert andra posten
    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Recap 6-7 maj Empty Sv: Recap 6-7 maj

    Inlägg  lurräven tor maj 12, 2011 8:24 am

    Jag minns inte alls hur många dagar som förflöt men gissar på två? En som vi sov hemma och som vi sov hos jägaren?

    Sponsored content


    Recap 6-7 maj Empty Sv: Recap 6-7 maj

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: mån apr 29, 2024 5:11 pm