foxorder

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
foxorder

Detta är vår spelgrupp, det finns många spelgrupper men vår är bara vår!


3 posters

    Spelmöte 6 - Symposium i Vienne [28/10]

    lurräven
    lurräven
    Rävmästare!
    Rävmästare!


    Antal inlägg : 131
    Join date : 11-03-15
    Age : 37

    Spelmöte 6 - Symposium i Vienne [28/10] Empty Spelmöte 6 - Symposium i Vienne [28/10]

    Inlägg  lurräven sön okt 30, 2011 8:50 pm

    Här kan ni publicera sammanfattning och annat intressant, gärna ur er karaktärs synvinkel. Tankar och funderingar är välkomna.
    Georgios
    Georgios


    Antal inlägg : 17
    Join date : 11-10-04

    Spelmöte 6 - Symposium i Vienne [28/10] Empty Sv: Spelmöte 6 - Symposium i Vienne [28/10]

    Inlägg  Georgios tor nov 17, 2011 11:50 pm

    Denna afton var den första jag råkade Mäster Ludvig och Sir Henry frånsett vår korrespondens. Det var mycket upplyftande att också träffa andra kainiter som intresserar sig för vår unika existens och vårt ursprung. Jag la en stor del av min uppmärksamhet på de två nämnda herrarna och deras tidigare reskamrater Mäster Luc och Mäster Fernao. Sällskapet framstod som mycket öppenhjärtligt, men Sir Henry var mer tystlåten är jag hade förväntat mig att han skulle vara, att döma av vår tidigare brevväxling. Mäster Fernao gav uttryck för den intressanta idén att han inte har någon best, men jag antar att det beror på hans ignorans. Jag hoppas att jag kan få honom att gå med på att genomgå det experiment som jag antydde att vi kunde utföra för att utrönna om hans best fattas honom eller inte. Det är onekligen ett intressant sällskap jag gett mig i lag med och vi får se vad det kan ge mig att fortsätta umgänget, om inte annat så kan inte en god relation till två av Matriarkens childes vara fel. Tiden får även utvisa om Symposiumets diskussioner blir fruktbara.
    Vindmusen
    Vindmusen


    Antal inlägg : 57
    Join date : 11-03-16

    Spelmöte 6 - Symposium i Vienne [28/10] Empty Reflektioner

    Inlägg  Vindmusen fre nov 18, 2011 4:38 pm

    Denna afton hade jag sett fram emot ett bra tag. Tyvärr blev det inte så trevligt som jag hade förväntat mig. Som den fantastiske person jag är var jag först på plats! Därefter kom en fräck och besynnerlig person och tog kontakt med mig. Hans namn var tydligen Gergios, eller något liknande... I vilket fall som helst valde han att konversera med mig, vilket till en början var angenämt eftersom det visade sig att han var berest och hade kunskaper om den kända världens vgägar. Dessutom har jag förstått det som att han har exotiska djur som kanske kan förtälja något nytt och intressant.
    När resten av sällskapet kom var alla på dåligt humör av outgrundliga anledningar. Jag försökte vänligt ta emot både Luc och Ludvig, vilka istället visade sig vilja ha distans till vår relation... Det kanske är för att de är toreadorer, de får trots för sig både det ena och de andra! Henry visade ej heller någon entusiasm till att vi återigen samlats, trots de långa tidspannen emellan våra träffar... Tråkigt. Därefter förflöt vårt samtal kring huruvida vi skulle ha samtal om journalen nu eller senare. Georgios valde också att försöka utsätta mig för framtida experiment och han hade också mage att insistera på att jag inte kontrollerade mina egna handlingar! Han menade att jag var ett djur en best! Han är lika trasig som hans ansikte!

    /Fernao

    Sponsored content


    Spelmöte 6 - Symposium i Vienne [28/10] Empty Sv: Spelmöte 6 - Symposium i Vienne [28/10]

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tis maj 14, 2024 8:52 am